Författare Ämne: Ser detta korrekt ut för en styvfar/styvbarn?  (läst 15665 gånger)

tobbet

• Full Member
  • Antal inlägg: 168
    • Visa profil
SV: Ser detta korrekt ut för en styvfar/styvbarn?
« Svar #15 skrivet: 2024-07-27, 11:13:32 AM »
Så jag måste skapa ny make fast jag redan har dom. Är det därför det bir fel när jag använder "befintlig"?

Hopplöst fall. Jag raderade nya maken helt och hållet. Kopplade bort barnen från sina föräldrarna. Skapade ny partner/make för Kajsa. Gick in i biografin för henne, klickade på familjevyn och la till barnen med den första maken (biologisk). Klickade sedan på nya parnern/maken (fortarande med Kajsa i biografin) klickar på + tecknet och väljer att lägga till barnen - icke sa nicke "familjerelation ej möjlig". Jag ska testa att skapa ett nytt test träd och se om jag får det att funka då.

Nope, går inte. Nytt tomt träd. Skapade ett par med två barn. La till en ny make och försökte koppla barnen till honom, men se det gick inte "Familjerelation är inte möjlig"

UPPDATERING
Testade på min frus MAC och då fick jag det att fungera. Måste vara nåt fel på inmatningen på min datorn. Jag forskar vidare.
« Senast ändrad: 2024-07-28, 09:21:46 AM av tobbet »
CachyOS KDE + Genney 4.x

Bor i Jämtland. Född i Sundsvall.  Bott i Västmanland och Sörmland 1976-2017. Forskar på min mammas sida (Vedin från Galtström, Gnarp, Lungsund) och min pappa (Törnqvist från Liden/Indal/Bredsjön)