Jag var inne under Media och råkade klicka på fel symbol och öppnade verktyget för skärmurklipp. Genney-fönstret försvann och muspekaren ersattes av ett kryss för markering. För att komma ur läget tryckte jag på ESC. Då återställdes muspekaren, men Genney-fönstret kom inte tillbaks. Programmet var fortfarande igång men det gick inte på något sätt att få upp Genney-fönstret på skärmen. Symbolen i aktivitetsfönstret var fortfarande markerad som aktiv och om jag hovrade med muspekaren över symbolen så visades miniatyren av Genney-fönstret som vanligt, men om jag klickade på miniatyren så hände ingenting. Samma sak med knappen på mitt tangentbord som visar alla öppna fönster (Win + Tab) - Genney-fönstret visas men om jag väljer det så hamnar jag på skrivbordet.
Jag stängde av Genney genom att högerklicka på symbolen i aktivitetsfältet och startade om Genney, men efter att startbilden försvunnit så kom aldrig Genney-fönstret upp. Inställningen för det osynliga fönstret har alltså sparats och jag kunde inte komma åt Genney överhuvudtaget.
Det gjorde ingen nytta att starta om varken Genney eller datorn och inte heller att installera om Genney, men jag lyckades så småningom lösa problemet genom att kopiera över Genney-mappen med inställningar (AppData/Roaming...) ifrån min andra dator.
Eftersom lösningen var säker så upprepade jag proceduren med samma resultat. Går man ur "Skärmurklipp" med ESC så försvinner alltså Genney-fönstret helt ifrån skärmen och går inte att hitta igen.