Författare Ämne: Att skriva ut plansch-stamtavla fungerar inte  (läst 241 gånger)

Mariayogini

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 6
    • Visa profil
Att skriva ut plansch-stamtavla fungerar inte
« skrivet: 2019-03-10, 13:31:24 PM »
Jag försöker skriva ut en stamtavla i planschformat, men om jag vill förhandsgranska stannar indikeraren på 18% och om jag väljer spara pdf så stannar den på 94%. Är det något känt fel, är det någon annan som råkat ut för samma sak?

Administrator

• Administrator
  • Hero Member
  • Antal inlägg: 1564
    • Visa profil
SV: Att skriva ut plansch-stamtavla fungerar inte
« Svar #1 skrivet: 2019-03-10, 15:19:49 PM »
Ta ärendet via Genneys mejl.

LiD

• Full Member
  • Antal inlägg: 145
    • Visa profil
« Svar #2 skrivet: 2019-03-12, 13:17:12 PM »
Jag försöker skriva ut en stamtavla i planschformat, men om jag vill förhandsgranska stannar indikeraren på 18% och om jag väljer spara pdf så stannar den på 94%. Är det något känt fel, är det någon annan som råkat ut för samma sak?

Jag har råkat ut för det...
När jag skulle förhandsgranska utskrift av stamtavla för min frus släkt med bara 179 personer med många bilder så fastnar indikeraren på 43% och det går inte att komma vidare.
Däremot kan jag förhandsgranska min egen släkt på kanske 1700 personer med få bilder utan problem.
Detta är på en av mina laptops.

Men om jag använder min andra laptop på funkar allt.

Jag har skickat detta till supporten för ett bra tag sen med en fil men eftersom det funkar hos supporten så kan jag inte få någon lösning.

kjelloveblom

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 25
    • Visa profil
« Svar #3 skrivet: 2019-03-28, 16:31:01 PM »
Hej
jag har fått ett liknande problem. För en månad sedan kunde jag skriva ut plansch, släkttavla men nu låser sig Genny när det är 24 % färdigt. Jag kan dock fortfarande skriva ut Plansch, antavla. Vad göra?
mvh
kjell-ove blom

Administrator

• Administrator
  • Hero Member
  • Antal inlägg: 1564
    • Visa profil
« Svar #4 skrivet: 2019-03-28, 17:02:09 PM »
Det låter inte som det tidigare. Vissa utskrifter kan vara väldigt stora och därmed minneskrävande om man har stora register. Man kan då behöva tilldela mer minne om man inte använder Mac OS.

Om detta inte är fallet är det bästa att kontakta via mejl för personlig felsökning.