Glad Påsk alla! Sitter och funderar på hur ni jobbar med Genney kontra husförhörslängderna. Jag började forska 1978, då skrev man av allt, och åter allt. Gjorde uppehåll i forskningen i cirka 25 år, sedan ett antal år är jag igång igen. Håller på föra över allt jag gjorde in i Genney, dösegt även om jag fört allt väl och har källor, får ta lite då och då. Roligare nyforska. Riktigt nöjd med programmet. Det jag dock känner mig lite osäker på är hur jag ska jobba med Genney kontra husförhörslängderna, inte hittat det sätt jag känner mig riktigt nöjd med. Skriva av allt, bifoga bild ... ... finns många olika lösningar som jag ser det. Vore intressant se hur ni jobbar med biografin kontra data i hfl. Tacksam för ideer och tips från er! Jag ska kanske påpeka jag använder Genney som ett arbetsverktyg, använder aldrig block/papper idag. Utan jag vill ha allt mitt material i programmet.