Författare Ämne: Svårstartad Genney  (läst 2250 gånger)

Administrator

• Administrator
  • Hero Member
  • Antal inlägg: 2073
    • Visa profil
SV: Svårstartad Genney
« Svar #15 skrivet: 2019-06-09, 08:03:13 AM »
Som Ilov säger har det förmodligen med Windows och Java att göra. Att det går snabbare andra gången antyder att det kan vara minnesrelaterat. Det borde synas i aktivitetshanteraren om en Java-process har startats.

BengtDNilsson

• Sr. Member
  • Antal inlägg: 386
    • Visa profil
« Svar #16 skrivet: 2019-06-10, 22:39:55 PM »
Jag startade Aktivitetshanteraren i Windows.

1. Jag dubbelklickade på Genney-ikonen.
2. Då syntes Java i Aktivitetshanteraren hade en CPU-belastning på noll till två procent.
3. Jag valde att avsluta Java med hjälp av Aktivitetshanteraren.

Jag upprepade ovanstående punkter en eller två gånger och sedan startade Genney.

Man ser att Genney kommer att starta när Java använder 10-60 procent av CPU-kraften.

På den långsamma datorn (Intel Atom processor) krävdes det ett flertal upprepningar av punkt 1-3.

« Senast ändrad: 2019-06-29, 00:38:16 AM av BengtDNilsson »

larsgmb

• Sr. Member
  • Antal inlägg: 345
    • Visa profil
« Svar #17 skrivet: 2019-06-28, 16:29:00 PM »
Min dator är numera 3 år. Och jag stänger i princip aldrig av den. Låter den bara gå i strömsparläge.
Och anledningen är just det, att Genney, Bank-ID och allting egentligen, tar så lång tid på sig att starta 1:a gången efter omstart.

BengtDNilsson

• Sr. Member
  • Antal inlägg: 386
    • Visa profil
« Svar #18 skrivet: 2019-11-14, 10:18:25 AM »
Jag har kommit på sedan att det räcker med ETT dubbelklick för att starta Genney.

Efter dubbelklicket väntar man med stort tålamod i 10 sekunder och sedan startar Genney.

Det är samma sak på 2 olika datorer.

På en gammal långsam dator har jag installerat Genney utan licens (demo) och där får jag vänta 15 sekunder.