Författare Ämne: Publicera (ej genneyweb)  (läst 1223 gånger)

cecilia67

  • Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 12
    • Visa profil
Publicera (ej genneyweb)
« skrivet: 2019-08-24, 23:15:57 PM »
Hej!

När jag publicerar mitt släkt träd för att lägga upp på min hemsida kommer inte alla bilder/dokument med (inte helt säker men misstänker att det bara är profilbilden som kommer med.

Är detta en begränsning i Genney eller någon inställning jag missat ?

Som det är nu så importerar jag släktträdet i MinSläkt och tar ut html-filerna för delvis gillar jag översikterna där bättre men främst för att alla filer kommer med. Men det innebär ju onödigt extrajobb.

/Cecilia
« Senast ändrad: 2019-08-24, 23:18:05 PM av cecilia67 »

Administrator

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Antal inlägg: 2507
    • Visa profil
SV: Publicera (ej genneyweb)
« Svar #1 skrivet: 2019-08-25, 06:47:09 AM »
Det finns ingen begränsning vad gäller bilderna, kontrollera sökvägarna.

cecilia67

  • Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 12
    • Visa profil
SV: Publicera (ej genneyweb)
« Svar #2 skrivet: 2019-08-25, 11:35:40 AM »
Ett fall jag har är mamma, 2 bilder och 1 dokument. Bilderna ligger under Genney/Media och dokumentet på annan plats utanför Genney. Bilderna kommer med men inte dokumentet.
Kan det vara för att dokumentet inte ligger i Media-mappen ?

Fast fall2 motsäger ju placeringsteorin:

Lade in fem bilder på en kvinna och på en valde jag "Familj med NN" (typ) för att koppla det till hennes man då båda var med på bilden. Lade även in ett dokument på henne.
Det kommer bara med 3 bilder, och den delade bilden kommer inte med på varken kvinnan eller mannen. Alla filerna ligger under Genney/Media.

Vet inte riktigt vad mer jag kan kolla med sökvägarna, det finns inga spår av filerna när man kollar html-koden.


Administrator

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Antal inlägg: 2507
    • Visa profil
SV: Publicera (ej genneyweb)
« Svar #3 skrivet: 2019-08-26, 10:06:09 AM »
När du säger att det inte kommer med menar du då att länken till dokumentet kommer med men att det inte går att öppna?

Om inte länken kommer med har du förmodligen missat den under inställningarna vid publiceringen, t.ex. är det media till person, familj, händelse, källa eller källhänvisning?

cecilia67

  • Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 12
    • Visa profil
SV: Publicera (ej genneyweb)
« Svar #4 skrivet: 2019-08-26, 13:58:01 PM »
Med inte kommer med menar jag att det finns inget som helst spår av de saknade bilderna/dokument i html-filerna som genereras av Genny. Alltså, det är inte en länk som inte funkar eller en bild som saknas, bild/länk finns inte...

Dokumenten är media till person.
Bilderna är både media till person (där kommer vissa bilder) med och till familj (de kommer inte med).
Bilderna har jag lagt in allihop på samma vis och rutan "Utskrift" är förbockad om jag inte minns helt fel.

Och vid publiceringen har jag nog snarare för mycket ibockat än för lite. I ovanstående fall kommer 2 bilder med, presentation + en till, men 2 bilder saknas - om jag har fel ibockat tycker jag ingen bild borde kommit med...
« Senast ändrad: 2019-08-26, 14:14:48 PM av cecilia67 »