Författare Ämne: Lämna synpunkter  (läst 852 gånger)

KentLJ

  • Full Member
  • ***
  • Antal inlägg: 136
    • Visa profil
Lämna synpunkter
« skrivet: 2020-11-10, 21:37:49 PM »
Jag har haft problem ända sedan Genney 2 med att kunna logga in på genney.se inifrån programmet. Jag hade hoppats att det skulle fungera nu med Genney 3, men det gör det inte. Jag får upp ett timglas och inget händer. Jag har förstått att det finns fler som har detta problemet med win 10.

Finns det någon som löst detta problem och som kan hjälpa mig?

KentLJ

  • Full Member
  • ***
  • Antal inlägg: 136
    • Visa profil
SV: Lämna synpunkter
« Svar #1 skrivet: 2020-11-12, 18:29:30 PM »
Jag har provat med att stänga av brandväggen mm för att kontrollera om det skulle gå att logga in på Genney.se från Genney 3 applikationen. Det blir ingen skillnad. Jag får bara ett timglas på skärmen. Ni som kan skicka Synpunkter till Genney.se från Genney knapp "Synpunkter", har ni gjort några speciella inställningar i Win 10 eller har det bara funkat?

Hans

  • Hero Member
  • *****
  • Antal inlägg: 807
    • Visa profil
    • Hans' hemsida
SV: Lämna synpunkter
« Svar #2 skrivet: 2020-11-12, 19:15:39 PM »
Har aldrig haft några problem med detta i Windows och aldrig gjort några speciella inställningar.
Vilket kanske resulterat i alltför många synpunkter...  ::)
Hans Rosenlund

KentLJ

  • Full Member
  • ***
  • Antal inlägg: 136
    • Visa profil
SV: Lämna synpunkter
« Svar #3 skrivet: 2020-11-12, 20:40:24 PM »
Jo så kan det ju bli, :). Det finns ju andra sätt att skicka in synpunkter, men jag blir klart nyfiken  och skulle gärna vilja veta varför det fungerar bra i win 10 för vissa användare och inte för andra. ;)

StefanH

  • Sr. Member
  • ****
  • Antal inlägg: 360
    • Visa profil
SV: Lämna synpunkter
« Svar #4 skrivet: 2020-11-12, 21:02:03 PM »
Kan det vara så att din brandvägg stoppar Genney från att kommunicera ut?
Kan du använda funktionen för att söka på internet från Genney?
Stefan Hagstedt
Släktforskare boende i Norrbotten

mjo

  • Full Member
  • ***
  • Antal inlägg: 106
    • Visa profil
SV: Lämna synpunkter
« Svar #5 skrivet: 2020-11-12, 21:06:55 PM »
Jag får bara ett timglas på skärmen. Ni som kan skicka Synpunkter till Genney.se från Genney knapp "Synpunkter", har ni gjort några speciella inställningar i Win 10 eller har det bara funkat?

Är du säker på att det är rätt login och lösen? (Det är inte samma som forumet).

Jag provade att ange fel lösenord och fick då samma symptom, dvs timglas och så händer inget mer.

KentLJ

  • Full Member
  • ***
  • Antal inlägg: 136
    • Visa profil
SV: Lämna synpunkter
« Svar #6 skrivet: 2020-11-12, 21:22:33 PM »
Stefan, internetsök fungerar perfekt.
mjo, jag är säker på att det är rätt login och lösen efter som dessa inloggningsuppgifter fungerar när jag loggar in på genney.se (mina sidor).

Jag funderar på att byta lösen för att se om det blir någon skillnad.

mjo

  • Full Member
  • ***
  • Antal inlägg: 106
    • Visa profil
SV: Lämna synpunkter
« Svar #7 skrivet: 2020-11-12, 21:36:13 PM »
mjo, jag är säker på att det är rätt login och lösen efter som dessa inloggningsuppgifter fungerar när jag loggar in på genney.se (mina sidor).

Det hela förefaller lite märkligt då Genney verkar kommunicerar med Genney.se via port 443 (https), så om du kan surfa borde du kunna logga in via Genney utan problem.

KentLJ

  • Full Member
  • ***
  • Antal inlägg: 136
    • Visa profil
SV: Lämna synpunkter
« Svar #8 skrivet: 2020-11-12, 21:41:19 PM »
Jo det känns väldigt märkligt, man blir helt klart fundersam.

KentLJ

  • Full Member
  • ***
  • Antal inlägg: 136
    • Visa profil
SV: Lämna synpunkter
« Svar #9 skrivet: 2020-11-12, 21:59:00 PM »
Nu har jag löst problemen. Jag ändrade lösenordet till Genney.se och då fungerar allt.  :)

Lite spännande var det. Det gamla lösenordet funkade att logga in på genny.se men inte att kommunicera ut från programmet. Jag tror att det var ett ä i lösenordet som ställde till det. Jag brukar inte använda å, ä eller ö men gjort det här.

mjo

  • Full Member
  • ***
  • Antal inlägg: 106
    • Visa profil
SV: Lämna synpunkter
« Svar #10 skrivet: 2020-11-12, 22:06:04 PM »
Jag tror att det var ett ä i lösenordet som ställde till det.

Med all säkerhet! Gott att det fungerar nu!

KentLJ

  • Full Member
  • ***
  • Antal inlägg: 136
    • Visa profil
SV: Lämna synpunkter
« Svar #11 skrivet: 2020-11-12, 22:09:55 PM »
Jo det känns bra. Jag ville inte släppa det olöst. :)

mjo

  • Full Member
  • ***
  • Antal inlägg: 106
    • Visa profil
SV: Lämna synpunkter
« Svar #12 skrivet: 2020-11-12, 22:14:27 PM »
Jo det känns bra. Jag ville inte släppa det olöst. :)

I know the feeling!  :)