Författare Ämne: Uppgradering till Genney3  (läst 645 gånger)

Fammo

• Jr. Member
  • **
  • Antal inlägg: 67
    • Visa profil
Uppgradering till Genney3
« skrivet: 2020-12-31, 14:46:13 PM »
Jag hr inte varit någon flitig användare av Genney på ett tag. Fick ett meddelande om uppgradering till vversion 3 i december. I ett mejl fick jag info om att jag som vers 2 användare kunde uppgradera till vers 3 för en ringa kostnad, men det stod ingen info om hur jag skulle göra för att betala och vilket pris som gäller.

Fick den 19 dec också inbjudan till frågestundschat med datum 12 december. Den 21 dec fick jag en korrigering att det gällde den 20 december. I vilket fall som helst skickades mejlen så att jag inte hade någon möjlighet att delta pga av felaktiga datum. Vore bra om ni spelar in sådana här frågestunder.

Idag tänkte jag uppgradera Genney till vers 3, en hade glömt bort den lilla meningen till en ringa kostnad. Resultatet blev att det nu står Demo på min Genney vers.

Tacksam för hjälp att få fullständig vers 3 av GEnney.

/Lis-Beth

Alsterolle

• Full Member
  • Antal inlägg: 183
    • Visa profil
SV: Uppgradering till Genney3
« Svar #1 skrivet: 2021-01-01, 00:18:29 AM »
Bifogar bild över var du fixar uppgradering

Gott Nytt År!

Fammo

• Jr. Member
  • **
    • Visa profil
« Svar #2 skrivet: 2021-01-03, 20:13:09 PM »
Gott Nytt År!

Problemet är att jag inte hittar detta med registrera licens. Enligt min uppfattning skall jag betala 300 kr (uppgradering till en smärre kostnad), men där men skall registrera namn m m för licens står det 550 kr. Jag har ju betalt en gång och skall väl inte betala fullt pris igen?

/Lis-Beth

Fammo

• Jr. Member
  • **
    • Visa profil
« Svar #3 skrivet: 2021-01-03, 20:59:48 PM »
Jag lyckades till slut klura ut hur jag skulle göra. Har nu betalat och fått ett mejl, men...

Den licensnyckel som har skickats till mig går inte att få fram. Se bifogade meddelande.

/Lis-Beth

Jakob

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 33
    • Visa profil
« Svar #4 skrivet: 2021-01-03, 23:11:17 PM »
Hej Lis-Beth,

Det ser ut som att du försökt öppna filen direkt. Försök istället spara ner licensfilen till ett ställe på datorn där du kan hitta den igen. Därefter kan du antingen

a) leta upp den i utforskaren, högerklicka på den, välja "Öppna med" -> Anteckningar, kopiera textinnehållet och sedan klistra in det i den nedre textrutan i Genney under menyn Hantera -> Licens, eller

b) via det övre textfältet under Hantera -> Licens i Genney bläddra dig fram till där du sparat filen och ladda in den.

Fammo

• Jr. Member
  • **
    • Visa profil
« Svar #5 skrivet: 2021-01-04, 17:33:24 PM »
Tack för hjälpen. Försökte med alt 1 först, men det fungerade inte. Alt. 2 fungerade!! Nu står det att jag har en fungerande licens för vers. 3.

Men, jag måste säga att det var lite krångligt att få till licensen för vers. 3.

/Lis-Beth