Författare Ämne: databas låst  (läst 1713 gånger)

Bqvist

  • Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 1
    • Visa profil
databas låst
« skrivet: 2021-01-31, 19:48:49 PM »
Har efter datorbyte haft diverse inställningsproblem med skärmar. Så det har blivit att jag jobbat växelvis på två olika datorer lite beroende vilka program och hemsidor jag vill ha öppna. Och igår har jag tydligen försökt öppna samma db på båda datorerna. Så idag när jag försöker öppna db får jag följande felmeddelande:
Släktregistret är redan öppnat av en annan instans. Import_hela Recovery failed unexpected problem: Log record is Not first but transaction is not in transaction table : 75689
Vad gör jag för att komma vidare?

Lars-Anders

  • Full Member
  • ***
  • Antal inlägg: 115
    • Visa profil
    • rolfhamre.se
SV: databas låst
« Svar #1 skrivet: 2021-01-31, 20:18:28 PM »
Prova att öppna databasen på den andra datorn. Annars får du förlita dig på dina säkerhetskopior.