Författare Ämne: Export av mittvyn  (läst 3140 gånger)

Hans

  • Hero Member
  • *****
  • Antal inlägg: 824
    • Visa profil
    • Listers Härads Släktforskningsportal
Export av mittvyn
« skrivet: 2015-11-15, 17:51:02 PM »
Jag kan inte hitta någon funktion som sparar diagram i mittvyn i bildformat (bara som PDF).

Jag föreslår en extra knapp för att kunna spara i PNG/JPG eller liknande, och väldigt gärna ytterligare en knapp som kopierar bilden till datorns klippbord (eller att CTRL+C fungerar). Det vore mycket praktiskt när man jobbar med rapporter eller presentationer där man vill ha in de fina diagrammen.

Den grå bakgrunden är behaglig på bildskärmen, men den skulle jag gärna slippa få med i exporten – och det gäller också nuvarande PDF-fil! I PDF:en är det svårt att jämka ihop diagramformen med dokumentformatet; det blir ofta stora grå, tomma ytor.

Ja, man kan ju alltid önska...   ;)
Hans Rosenlund