Författare Ämne: Genneyweb med lösenord  (läst 4486 gånger)

Vickan

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 12
    • Visa profil
Genneyweb med lösenord
« skrivet: 2021-03-22, 20:44:05 PM »
Jag behöver hjälp.. Har publicerat och överfört mitt släktregister till Genneyweb. Fungerar hur bra som helst och fint ser det ut med kartan från levnadsbanan och alla övriga detaljer :).
Vill däremot ha sidan lösenords-skyddad och har därför lagt in detta via knappen "lösenordsskyddad". Då kan jag inte logga in! Jag anger användarnamn och lösenord och får bara upp inloggningsrutan gång på gång. Om jag inte uppger användarnamn och lösenord så får jag "access denied", som det ska vara.
Har testat inkognitoflik för att säkerställa att det inte finns något sparat i något minne, vilket inte hjälpte. Har därefter inga idéer hur jag ska komma vidare. Är det någon annan som vet?

Eftersom sidan fungerar igen sedan jag slagit av lösenordsskyddet, så har jag antagit att det inte mappen med data behöver laddas upp till genneyweb igen, men det kanske den måste? 

KentLJ

• Full Member
  • Antal inlägg: 225
    • Visa profil
SV: Genneyweb med lösenord
« Svar #1 skrivet: 2021-03-22, 21:03:06 PM »
Om jag kommer ihåg rätt så skall du använda det unika användarnamnet du valde när du laddade upp filerna samt lösenordet till ditt genneykonto. Är det så du gjorde? Om inte så tror jag du får access denied.

Vickan

• Newbie
  • *
    • Visa profil
« Svar #2 skrivet: 2021-03-22, 22:25:32 PM »
Tack för tips, men det fungerade inte. Raderade allt och började om med ett litet utsök för att testa från början. Utan lösenord går bra, men inte med lösenord. Har testat i fyra olika webbläsare med samma resultat.

KentLJ

• Full Member
  • Antal inlägg: 225
    • Visa profil
« Svar #3 skrivet: 2021-03-23, 18:41:41 PM »
Skicka ett mail till genney support (mail at genney punkt se). De kan säkert hjälpa dig.

Vickan

• Newbie
  • *
    • Visa profil
« Svar #4 skrivet: 2021-03-24, 07:36:52 AM »
Jag gör så  :). Tack för hjälpen iaf!

kjell@skaparlyan.se

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 2
    • Visa profil
« Svar #5 skrivet: 2021-03-28, 18:35:07 PM »
Jag har exakt samma problem som du och har testat med att byta lösenord och ladda upp på nytt, även testat med att använda olika webbläsare som Chrome, Firefox samt Edge. Inget får det att fungera, har haft maildialog med Micael och inväntar någon form av svar/lösning på problemet.
Har du fått ordning på det?

Vickan

• Newbie
  • *
    • Visa profil
« Svar #6 skrivet: 2021-04-05, 22:21:49 PM »
Nej, jag har inte fått till det. Hoppas att det går att lösa.

Administrator

• Administrator
  • Hero Member
  • Antal inlägg: 2881
    • Visa profil
« Svar #7 skrivet: 2021-04-08, 12:13:04 PM »
Problemet med lösenordsskyddet ska nu vara löst.