I Genneys originalstruktur är en församling kopplad till både landskap och län. Det gör att församlingen syns i platsregistret oavsett om jag visar län eller landskap.
I platsregistret kan jag skapa egna församlingar, t.ex. lägga in en församling som försvunnit och inte fanns kvar 1989(?) som Genneys platsregister baseras på.
Lägger jag in församlingen när jag har visning län så kommer inte församlingen att synas i platsregistret om jag ändrar till visning landskap och vice versa. Det verkar som att den nya församlingen inte automatiskt får en koppling till både län och landskap.
Däremot verkar det som att när jag lägger in denna ny församling som plats i en händelse så poppar den fram oavsett vilken visningsinställning man har. Så där fungerar det. Men har jag lagt in den i platsregistret med läns-inställning och sedan ändrat visning till landskap så hittas den inte i platsregistret. Men den finns där eftersom jag får fram den när jag ska lägga in den i en händelse.
Att en inlagd församling inte syns i olika visningar kan ju skapa lite förvirring när man arbetar med platsregistret.
Så min fråga är, finns det något sätt att koppla en egeninlagd församling till både landskap och län?