Författare Ämne: Windows 11  (läst 4538 gånger)

Biveros

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 11
    • Visa profil
Windows 11
« skrivet: 2021-10-06, 12:20:19 PM »
Hej,

Hur ser planerna ut kring Windows 11? Kommer Genney att vara kompatibelt, eller är en uppdatering på gång?

Mvh
Jesper

Farfar

• Full Member
  • Antal inlägg: 124
    • Visa profil
SV: Windows 11
« Svar #1 skrivet: 2021-10-06, 16:22:14 PM »
Jag har sett inlägg på nätet (seriösa sådana) och någon på ett Rotarymöte som säger: "Installera inte Windows 11. Fortsätt med Windows 10. Tydligen har de fått ett negativt intryck. Men som sagt detta är andrahandsinformation och inget som jag testat själv. Generellt kan man väl säga att - Ha inte bråttom att installera nya versioner. De kan vara buggiga.

Biveros

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 11
    • Visa profil
« Svar #2 skrivet: 2021-10-06, 16:50:10 PM »
Japp, det finns många andra problem såklart, men just ur perspektivet Genney blir det rätt intressant. Mer för att framtidssäkra släktträdet när väl uppgraderingen måste göras.

Skulle ju inte bli förvånad om Microsoft fortsätter med varannan version fungerar, precis som det har varit sedan Windows 98.

Hans

• Hero Member
  • Antal inlägg: 824
    • Visa profil
    • Listers Härads Släktforskningsportal
« Svar #3 skrivet: 2021-10-29, 10:00:35 AM »
Hur ser planerna ut kring Windows 11? Kommer Genney att vara kompatibelt, eller är en uppdatering på gång?

Här har ännu inte kommit något svar från ADMIN! Nu kommer förslaget att uppgradera på min laptop, medan min äldre desktop inte har teknisk möjlighet till det. Det ser alltså ut som jag eventuellt kommer att köra två versioner, vilket i och för sig inte borde vara något problem. Grundfrågan är om Genney klarar Windows 11?
Hans Rosenlund

Administrator

• Administrator
  • Hero Member
  • Antal inlägg: 2883
    • Visa profil
« Svar #4 skrivet: 2021-10-29, 12:41:06 PM »
Det ska fungera - det finns flera på Facebook som konfirmerat det.

MartinB

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 41
    • Visa profil
    • Martin Brandts antavlor
« Svar #5 skrivet: 2021-11-01, 08:30:27 AM »
Installerade från grunden på en tömd win11-disk, gjorde någon miss med backup av platsregistret men det ligger säkert på mig. Men inga problem med Genney 3.