Författare Ämne: Platsregister  (läst 2691 gånger)

LasseMas

• Jr. Member
  • **
  • Antal inlägg: 57
    • Visa profil
Platsregister
« skrivet: 2021-10-07, 19:28:48 PM »
Om jag har förstått det hela rätt ska det inte vara möjligt att ur platsregistret ta bort vare sig län, kommun eller församling. Det har jag lyckats med, fråga mig inte hur. Hur kan jag återställa grunden i platsregistret? Jag har försökt med att avinst Genney, ta bort dess prg-katalog, döpa om Genneys datakatalog och starta om datorn. Därefter installera Genney på nytt och påbörja en helt ny tom db och döm om min förvåning de bortslarvade kommunerna är fortfarande borta. Jag har inte fler ideer, hjälp!!!

LasseMas

• Jr. Member
  • **
    • Visa profil
SV: Platsregister
« Svar #1 skrivet: 2021-10-08, 08:38:12 AM »
Det verkar som avinstallation och borttagande av Genneys datakatalog inte tar bort platsregistret eftersom det efter ominstallation av finns kvar i skadat skick. Var finns plataregistret lagrat???

Administrator

• Administrator
  • Hero Member
  • Antal inlägg: 2883
    • Visa profil
« Svar #2 skrivet: 2021-10-08, 08:57:00 AM »
Du skriver inte vad du har för operativsystem men jag gissar att du använder Windows och då finns ett originalregister (mappen oplc) i Genneys programmapp. Det platsregister som Genney använder ligger i Windows under ~AppData\Roaming\Genney. Du kan ersätta mappen där för ett "rent" register och sen starta Genney. Vid öppnandet av ditt släktregister kan dock felet återställas om du väljer att ersätta platserna. Därför är det bättre att du kontaktar Genneys mejl för hjälp.

LasseMas

• Jr. Member
  • **
    • Visa profil
« Svar #3 skrivet: 2021-10-08, 10:27:34 AM »
Den informationen löste problemet.

Stort tack!!