Författare Ämne: Kusinutskrifter  (läst 2739 gånger)

perka68

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 8
    • Visa profil
Kusinutskrifter
« skrivet: 2021-11-11, 20:08:34 PM »
Har problem att få en utskrift av ett barnbarns kusiner, verkade gå bra med pappan men när hans dotter skulle få sina kusiner utskrivna funkade det inte alls. Går på Utskrift-Familjer, gör ett urval av kusiner/männingar och väljer 2 som ska ge kusiner. Klickar på sök och 6 personer dyker upp i en lista. Klickar på stäng och kommer tillbaka till utskriftvyn där jag väljer förhandsgranska och får då: Du har inte valt någon person. Barnbarnet är både huvudperson och proband så hon borde vara vald? Kan det vara en bugg? Det funkade med pappan som trädet egentligen är till för men även hans barn borde ju kunna få ut sina kusiner?

Administrator

• Administrator
  • Hero Member
  • Antal inlägg: 2881
    • Visa profil
SV: Kusinutskrifter
« Svar #1 skrivet: 2021-11-12, 09:21:12 AM »
Har dom familjer?

perka68

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 8
    • Visa profil
« Svar #2 skrivet: 2021-11-12, 11:23:46 AM »
Aha, insåg mitt feltänk nu :-).

Men hur får man ut dessa kusiner på ett snyggt sätt då? Finns det någon funktion? Jag har gjort urvalet i sökfunktionen och får upp personerna i personlistan och kan skriva ut dem som lista med knappen utskrift längst ner i persolistan. Det blir en lite tråkig lista men den fyller sin funktion, finns det något bättre/trevligare sätt med mer information och lite mer grafiskt utseende?

Administrator

• Administrator
  • Hero Member
  • Antal inlägg: 2881
    • Visa profil
« Svar #3 skrivet: 2021-11-12, 11:58:48 AM »
Du kan skriva ut dom som personakter - det blir snarlikt familjerapporten.