Författare Ämne: "Söka efter dubblett" genom att högerklicka på anor  (läst 4020 gånger)

Marcus Nordin

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 15
    • Visa profil
"Söka efter dubblett" genom att högerklicka på anor
« skrivet: 2022-06-24, 14:10:03 PM »
Hej! :)

När jag befinner mig inuti olika vyer skulle jag vilja ha möjligheten till att "Söka efter dubblett" då jag högerklicka på en person. Med andra ord att Genney specifikt påbörjar en sökning mot en och samma förvald person. Givetvis ska det finnas en möjlighet till att korrigera stavningen/namnet för att lättare spåra dubbletten! (Även att man bör kunna söka på födsel, död, bosatt osv...) så vad jag egentligen är ute efter är en förbättrad ännu mer "komplett" dubblett funktion. 

Anledningen till detta önskemål är för att det blir något smidigare när man förvaltar ett träd på flera tusen personer.. Speciellt när man kontinuerligt importerar nya "hav" av fakta via GEDCOM (Exempelvis från MH etc..) Sedan en ytterligare punkt är att jag gillar att jobba inom en familj åt gången.. Så därav skulle denna funktion vara suverän och spara en del tid! Använder nämligen Genney som min "Sammanställda plattform" sedan MH som en plattform där jag endast finner ny information.

Tack på förhand och trevlig midsommar!:D

StefanH

• Hero Member
  • Antal inlägg: 668
    • Visa profil
SV: "Söka efter dubblett" genom att högerklicka på anor
« Svar #1 skrivet: 2022-06-24, 17:07:50 PM »
Något som jag också saknar. Så +1 på den.
Stefan Hagstedt
Släktforskare boende i Norrbotten

Andoberg

• Jr. Member
  • **
  • Antal inlägg: 86
    • Visa profil
SV: "Söka efter dubblett" genom att högerklicka på anor
« Svar #2 skrivet: 2022-06-27, 08:37:27 AM »
Instämmer!

leif753

• Newbie