Författare Ämne: Export från genney och import av gedcom till myheritage  (läst 3505 gånger)

pojsson

• Jr. Member
  • **
  • Antal inlägg: 53
    • Visa profil
Export från genney och import av gedcom till myheritage
« skrivet: 2022-07-29, 15:19:23 PM »
Är det någon som vet  illa de mesta problemen är pm man har en gedcom fil från Genney och för söker importera den i både pc versionen on webb sidan hos Myheritage.

Bägge har misslyckats för mig inklusive hjälp hos myheritage att ladda filen . Nu har de lovat att titta på sin funktion som varken kan leverera felrapport eller logg. Men hur länge det kommer att ta står skrivet i stjärnorna.

Någon som ha erfarenhet av detta och vad som de inte gillar i importen från genneys gedcom. Och om någon vet om något filtrering pgm som kan ta bort viss bestämda typer.?

Administrator

• Administrator
  • Hero Member
  • Antal inlägg: 2886
    • Visa profil
SV: Export från genney och import av gedcom till myheritage
« Svar #1 skrivet: 2022-07-29, 17:23:12 PM »
Menar du att det inte går att importera till Genney i PC?

Använder du typ gedcom vid export till MH - har inte hört andra som haft problem med det?

pojsson

• Jr. Member
  • **
  • Antal inlägg: 53
    • Visa profil
« Svar #2 skrivet: 2022-10-08, 09:33:29 AM »
Ja jag har försökt både på PC sidan och med hjälp av MyHeritage att få en kopia uppladdad hos dem för att få ett bättre underlag för mina DNA träffar

Dessvärre kan jag inte se vad som är fel, MyHeritage ger mig ingen information om detta bara att den inte kan laddas in varken på webben eller i PC

Administrator

• Administrator
  • Hero Member
  • Antal inlägg: 2886
    • Visa profil
« Svar #3 skrivet: 2022-10-10, 16:06:56 PM »
Se till att använda export-typ gedcom. Du kan också prova https://firebric.se/fixgedcom.

Shinzon

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 13
    • Visa profil
« Svar #4 skrivet: 2022-10-17, 03:56:43 AM »
Vilken webbläsare.

Testade laddade upp en .ged till myheritage med Webbläsare Chrome på Win 11 Och inga problem.

Det var 80 personer i filen.