Författare Ämne: Kopiera Special?  (läst 3360 gånger)

ÅkeH

• Full Member
  • Antal inlägg: 115
    • Visa profil
Kopiera Special?
« skrivet: 2022-07-30, 12:58:10 PM »
Jag saknar väldigt ofta ett sätt att snabbt kopiera en källhänvisning ifrån Genney för att klistra in i ett annat dokument, t.ex. ett mail till en annan forskare, alltså typ motsatsen till "Klistra in special".

Använder man "kopiera" på en källa i biografin så går den bara att klistra in inom Genney. I sig är detta en väldigt bra funktion som tar med alla delar av källan, inkl. kommentar och media. Det jag söker är att kunna kopiera bara själva källhänvisningen.

Enda sättet jag har hittat är att göra någon form av utskrift/publicering och där kopiera källhänvisningen. Alternativet, om man har med länkarna till AD eller SVAR, är att klicka på dessa och använda deras funktion för att kopiera källhänvisningen istället. Det går att kopiera i fönstret för källhantering men det blir väldigt omständigt att leta upp dem där eftersom man alltid utgår ifrån biografin för personen man forskar på. Dessutom måste "Källa" och "Var i källan" kopieras separat.

Missar jag något eller vore det här någonting som kan införas?
(F.d. Waiter)

Administrator

• Administrator
  • Hero Member
  • Antal inlägg: 2886
    • Visa profil
SV: Kopiera Special?
« Svar #1 skrivet: 2022-07-30, 14:18:11 PM »
Välj visningsläge i biografin och välj där att visa källor. Markera och högerklick kopiera eller ctrl + C.

ÅkeH

• Full Member
  • Antal inlägg: 115
    • Visa profil
SV: Kopiera Special?
« Svar #2 skrivet: 2022-07-31, 00:20:03 AM »
Ah, Tack!! Det här har jag missat fullständigt.  :)
(F.d. Waiter)