Författare Ämne: Utskrift av Att-Göra  (läst 4588 gånger)

Hans

• Hero Member
  • Antal inlägg: 824
    • Visa profil
    • Listers Härads Släktforskningsportal
Utskrift av Att-Göra
« skrivet: 2016-01-08, 10:32:49 AM »
Jag saknar (eller har inte hittat) listning/utskrift av Att Göra under Forskningsfliken.

I utskriften Personakt kan man välja att ta med Anteckningar, men då kommer bara just Anteckningar med från den fliken. Det finns ingen kryssruta för AttGöra någonstans, vad jag kan hitta.

Likaså om man klickar Print-ikonen ovanför AttGöra i Forskniningsfliken, så skrivs bara anteckningarna ut!

Förutom att Print-ikonen fungerar på rätt sätt, är det väl enklast att få med en kryssruta för AttGöra i Rapport-generatorn? Och gärna en färdig mall för Forskning...
Hans Rosenlund

NCC-1031

• Full Member
  • Antal inlägg: 209
    • Visa profil
SV: Utskrift av Att-Göra
« Svar #1 skrivet: 2016-01-08, 15:52:02 PM »
Om du går in på Verktyg i menyn och väljer "Att göra" så kan du där skriva ut listan för en person åt gången, är det det du är ute efter?

Hans

• Hero Member
  • Antal inlägg: 824
    • Visa profil
    • Listers Härads Släktforskningsportal
SV: Utskrift av Att-Göra
« Svar #2 skrivet: 2016-01-08, 16:19:46 PM »
Tack NCC, den ingången hade jag missat! Här finns ju också ett fält för Resultat - något som jag inte hittar vid noteringen under fliken Forskning. Där borde finnas en Redigera-funktion som öppnar Uppgift-fönstret. Då kunde kolumnen Kommentar (som heter Beskrivning i fönstret) tas bort ur listan - den tar lätt mycket plats på höjden när den är så smal.

Jag tror faktiskt att utskriften under Forskning fungerar, förmodligen hade det hängt sig innan.

Men det hade ändå varit bra att kunna skriva ut AttGöra för ett urval av personer på en gång, t ex en grupp, släktgren eller familj som man har som sökresultat.
Hans Rosenlund