Författare Ämne: Valet föll på Genney  (läst 6406 gånger)

LeifJohansson

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 14
    • Visa profil
Valet föll på Genney
« skrivet: 2016-01-21, 19:41:08 PM »
Jag började släktforska för lite mer en ett år sedan. Jag använder mig av iMac dator, och det var inte lätt att hitta program till det. Ett tag så körde jag Windows på Macen, men det var bökigt att hela tiden växla mellan dom olika operativsystemen. Sen körde jag MacFamily, men jag var inte riktigt nöjd med den. För ett tag sedan så hittade jag då detta Genney. Testkörde detta samtidigt som jag testade MacFamily igen. Till slut föll valet på Genney. Jag är riktigt nöjd med det. Det var smådetaljer som avgjorde valet. Bland annat att detta är svenskt, med en svensk manual. Bra när man som jag inte är så bra på engelska. I MacFamily så irriterade jag mig på att det stod mormor/farmor. I och för sig inget allvarligt, men irriterande. Jag ser fram emot utvecklingen av Genney och tror detta kan bli riktigt bra framöver :)

Håkan Nordell

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 15
    • Visa profil
SV: Valet föll på Genney
« Svar #1 skrivet: 2016-01-21, 20:56:41 PM »
Instämmer full ut med Leif. När jag sonderade marknaden så föll valet egentligen på Family Tree Maker som innehöll allt jag önskade och med snygg presentation och rapporter. En stor faktor var att man dessutom kunde synkronisera över internet, så att flera kan arbeta med samma databas. En viktig faktor för mig.

Tyvärr hade Ancestry valt att av upphöra med programmet i nyår som var, utav någon obegriplig anledning, och endast erbjuda service via webbsida, så jag sökte vidare tills jag hittade Genney. Jag hoppas och tror att detta kommer att bli väldigt bra i slutändan, speciellt om utvecklaren inser potentialen i att synkronisera och dela med sig av uppgifter över internet på samma sätt som FTM, och inte endast som stand-alone program.

Keep up the good work!
/H