Författare Ämne: Grafisk länk mellan personer  (läst 2280 gånger)

Hr F

• Full Member
  • Antal inlägg: 136
    • Visa profil
Grafisk länk mellan personer
« skrivet: 2022-12-13, 10:13:01 AM »
Nyligen ställdes en fråga om man kunde länka personer i Genney. Frågeställaren fick ett positivt svar men nu undrar jag om man på något sätt kan visa denna länk grafiskt?

Frågan kanske kan uppfattas som lite underlig men det handlar om en sytning där en man åtar sig att ta hand om en gammal släktlös kvinna tills hon dör mot att han ärver hennes tillgångar. Han blir alltså vårdnadshavare till en äldre person som han (troligtvis) inte är släkt med.

StefanH

• Hero Member
  • Antal inlägg: 668
    • Visa profil
SV: Grafisk länk mellan personer
« Svar #1 skrivet: 2022-12-13, 17:55:46 PM »
Jag skulle i ett sådant läge skriva in detaljerna under Personanteckningar för kvinnan men inte lägga in personen i släktträdet då han inte har någon annan relation till kvinnan. Så gör jag även med barn från anor som blir fosterbarn hos en familj utan någon relation till släkten.
Stefan Hagstedt
Släktforskare boende i Norrbotten

Hr F

• Full Member
  • Antal inlägg: 136
    • Visa profil
SV: Grafisk länk mellan personer
« Svar #2 skrivet: 2022-12-14, 08:38:49 AM »
Jo, jag vet att det är lite udda och jag har inte bestämt hur jag skall göra i detta fall utan undrade bara om det gick på något sätt.
Det speciella i detta fall är att mannen för drygt 300 år sedan via sytningen blev ägare till marken där min frus släktgård nu ligger. Och sålunda av stort intresse för inblandade.