Författare Ämne: GenneyWeb  (läst 2515 gånger)

LottaÅ

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 25
    • Visa profil
GenneyWeb
« skrivet: 2023-04-30, 11:54:12 AM »
Jag försöker ändra i min indexfil på Genneys web, ska byta en bild mot en annan. Använder den inbyggda htmleditorn men alla ikoner är gråmarkerade, kan varken klippa ut den gamla bilden eller t.ex. ändra i texten. Vad är det jag missat? Det finns knappar med BODY, DIV, UL och LI som jag inte heller förstår. Kan någon förklara hur jag ska göra?

Har nu på något sätt fått upp rätt bild men den tog även bort all text på indexsidan inklusive möjligheterna att välja personer. Den "Blå linjen" överst där man väljer personer är också borta tillsammans med den text jag själv lagt till.

Vad återstår nu? Ta bort allt på webben och börja om från början eller vad?
« Senast ändrad: 2023-04-30, 12:37:10 PM av LottaÅ »

Administrator

• Administrator
  • Hero Member
  • Antal inlägg: 2886
    • Visa profil
SV: GenneyWeb
« Svar #1 skrivet: 2023-05-02, 07:34:36 AM »
Du kan markera bilden med textmarkören eller att klicka på knappen med IMG. Högerklickar du på knappen IMG och väljer egenskaper kan du ändra i stilmallen för bilden - du kan också ändra direkt i källan i fönstret. Se bifogade bilder.

Ska du ändra direkt i källan kräver det att du vet en del om html och stilmallar.

LottaÅ

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 25
    • Visa profil
SV: GenneyWeb
« Svar #2 skrivet: 2023-05-02, 11:39:26 AM »
Nytt försök gav ett resultat där jag fått in 2 bilder istället för 1 (den ena ovanpå den andra och den övre bilden är förstorad) på webben. Hur gör jag nu för att få bort den övre bilden? Om jag går in i redigeringsläge syns den förstorade bilden medan den nedre finns som ikon.
Eftersom jag inte är så hemma på html etc. skulle jag vilja veta hur jag får bort den övre bilden.
Kan jag ta bort den stora bilden med hjälp av "saxen" i htmleditorn?
« Senast ändrad: 2023-05-03, 11:44:21 AM av LottaÅ »