Författare Ämne: Startar inte  (läst 4071 gånger)

MrGlad8

• Jr. Member
  • **
  • Antal inlägg: 68
    • Visa profil
Startar inte
« skrivet: 2016-02-19, 16:45:56 PM »
Ibland när jag trycker på Genney-konen på skrivbordet händer inget.. går inte starta! Måste starta om datorn för att kunna starta programmet. Va kan det bero på?

Hans

• Hero Member
  • Antal inlägg: 824
    • Visa profil
    • Listers Härads Släktforskningsportal
SV: Startar inte
« Svar #1 skrivet: 2016-02-19, 17:20:59 PM »
Det har hänt mig ett par gånger att det hängt sig. Jag tror att det beror på någon konflikt i Java, men är inte säker. Java vill ju uppdatera sig emellanåt, och kanske är det någon versionskonflikt.

Jag har gått in i Aktivitetshanteraren (Windows: Högerklicka i bottenlisten och välj) och under fliken Processer letat upp Java(TM)Platform eller javaw.exe och avslutat den. Sedan har det gått fint att starta Genney - utan omstart av datorn!

Felet är rapporterat till supporten, som dock inte lyckats återskapa det.
Hans Rosenlund

MrGlad8

• Jr. Member
  • **
    • Visa profil
« Svar #2 skrivet: 2016-02-25, 19:21:14 PM »
Funkar utmärkt att göra så! Tack!

ÅkeH

• Full Member
  • Antal inlägg: 115
    • Visa profil
« Svar #3 skrivet: 2016-02-25, 23:12:25 PM »
Jag har också haft samma problem. Efter att ha stängt Genney igår så gick det inte att starta igen. Dock snabbare att starta om datorn än att mecka med Aktivitetshanteraren.

Har dock bara hänt någon enstaka gång, och jag kan heller inte återskapa problemet.

(F.d. Waiter)

MrGlad8

• Jr. Member
  • **
    • Visa profil
« Svar #4 skrivet: 2016-02-28, 16:33:48 PM »
Det är Java som krånglar, som sagt, stäng av det i aktivitets Aktivitetshanteraren > Processer

så funkar det :) Men visst, har du skitsnabb SSD så kanske det går lika fort o starta om ;)