Författare Ämne: Genney hänger/står och tuggar sig vid hantering/sammanslagning av platsdubletter  (läst 15365 gånger)

Administrator

• Administrator
  • Hero Member
  • Antal inlägg: 2881
    • Visa profil
Bergham13 har du högre värde i aktivitetshanteraren nu?

berghamn13@hotmail.com

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 45
    • Visa profil
Den sista bilden där man ställer in minneshantering. Den finessen finns inte för Linux. Jag ändrade allt i sökvägen så här:

-jar -Xms8192M -Xmx8192M -Djava.util.Arrays.useLegacyMergeSort=true -Dsun.java2d.pmoffscreen=false -Derby.storage.pageSize=8192 -Djava.library.path=lib /usr/lib/genney-4.0/genney_4.0-64.jar

Jag fläskade till med 8192 och Genney startar med blixtens hastighet. Jag har förvisså bara 6500 i min släktforskning men märkte genast skillnad vid start.

Skickar du in detta i kommandotolken, dvs "Command"?

berghamn13@hotmail.com

• Newbie
  • *
    • Visa profil
Den sista bilden där man ställer in minneshantering. Den finessen finns inte för Linux. Jag ändrade allt i sökvägen så här:

-jar -Xms8192M -Xmx8192M -Djava.util.Arrays.useLegacyMergeSort=true -Dsun.java2d.pmoffscreen=false -Derby.storage.pageSize=8192 -Djava.library.path=lib /usr/lib/genney-4.0/genney_4.0-64.jar

Jag fläskade till med 8192 och Genney startar med blixtens hastighet. Jag har förvisså bara 6500 i min släktforskning men märkte genast skillnad vid start.

Jag angav också 8192. Det fick en effekt i att jag nu är uppe på ca 3700 i minnesanvändning.

berghamn13@hotmail.com

• Newbie
  • *
    • Visa profil
Utifrån aktivitetshanteraren ser det inte ut som att du lyckats tilldela mer minne. Se till att du kör Genney som administratör när du ändrar startgenvägen i det delade skrivbordet. Sätt värdet till 4096 MB.

Fortfarande ingen lösning. Databasen borde inte bete sig så här för en så här enkel operation. Det handlar ju om att gå igenom platsid för platsid och byta ut det med ett värde till ett annat.

tobbet

• Full Member
  • Antal inlägg: 168
    • Visa profil

Skickar du in detta i kommandotolken, dvs "Command"?

Jag använder ju Linux så jag tror inte vi gör samma sak. Du gör ju ändringen inifrån Genney, men jag gör det via startfilen för Genney/Linux.
CachyOS KDE + Genney 4.x

Bor i Jämtland. Född i Sundsvall.  Bott i Västmanland och Sörmland 1976-2017. Forskar på min mammas sida (Vedin från Galtström, Gnarp, Lungsund) och min pappa (Törnqvist från Liden/Indal/Bredsjön)

berghamn13@hotmail.com

• Newbie
  • *
    • Visa profil
Utifrån aktivitetshanteraren ser det inte ut som att du lyckats tilldela mer minne. Se till att du kör Genney som administratör när du ändrar startgenvägen i det delade skrivbordet. Sätt värdet till 4096 MB.

Har du någon droppbox, så att jag kan ladda uppp min databas? Då kan du själv undersöka vad det är för fel.

Ing-Marie f Antonsson

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 5
    • Visa profil
Ursäkta om jag "kapar" tråden, men ni som har sådana här problem, hur mycket RAM minne har ni? Hur mycket processorkraft?

berghamn13@hotmail.com

• Newbie
  • *
    • Visa profil
Bara en Intel i7-12700K 3.60 GHz med 32 Gb internminne