Den sista bilden där man ställer in minneshantering. Den finessen finns inte för Linux. Jag ändrade allt i sökvägen så här:-jar -Xms8192M -Xmx8192M -Djava.util.Arrays.useLegacyMergeSort=true -Dsun.java2d.pmoffscreen=false -Derby.storage.pageSize=8192 -Djava.library.path=lib /usr/lib/genney-4.0/genney_4.0-64.jarJag fläskade till med 8192 och Genney startar med blixtens hastighet. Jag har förvisså bara 6500 i min släktforskning men märkte genast skillnad vid start.
Utifrån aktivitetshanteraren ser det inte ut som att du lyckats tilldela mer minne. Se till att du kör Genney som administratör när du ändrar startgenvägen i det delade skrivbordet. Sätt värdet till 4096 MB.
Citat från: tobbet skrivet 2024-06-07, 09:50:34 AMDen sista bilden där man ställer in minneshantering. Den finessen finns inte för Linux. Jag ändrade allt i sökvägen så här:-jar -Xms8192M -Xmx8192M -Djava.util.Arrays.useLegacyMergeSort=true -Dsun.java2d.pmoffscreen=false -Derby.storage.pageSize=8192 -Djava.library.path=lib /usr/lib/genney-4.0/genney_4.0-64.jarJag fläskade till med 8192 och Genney startar med blixtens hastighet. Jag har förvisså bara 6500 i min släktforskning men märkte genast skillnad vid start.Skickar du in detta i kommandotolken, dvs "Command"?