Författare Ämne: Varför finns ingen indikation om mediafil på en händelse i biografin?  (läst 10909 gånger)

minsann

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 41
    • Visa profil
Jag har skapat en källa och tillhörande källhänvisning via Hantera källor i Genney 4.08.
När jag skapade källhänvisningen valde jag att lägga till en mediafil, i det här fallet en url.

Sedan har jag skapat en händelse, skrev så att den nyskapade källan kom upp och sedan högerklickade jag och valde byt till befintlig källhänvisning och valde den nyskapade källhänvisning.

Nu undrar jag varför Genney bara indikerar att det finns en media kopplad till händelsen när jag öppnar själva händelsen. Det finns ingen indikation på händelsen i händelselistan i biografin. Eller är det tänkt att det ska fungera så här?

Anledningen till att jag gör så här att när det gäller t.ex. händelsetypen bosatt och man har en familj med många barn och familjen flyttar ofta så blir det väldigt många källhänvisningar. Det känns väldigt onödigt om man inte behöver ha olika noteringar för de olika personerna.
« Senast ändrad: 2024-10-18, 20:47:12 PM av minsann »

Administrator

• Administrator
  • Hero Member
  • Antal inlägg: 2881
    • Visa profil
Vet inte om jag fattar riktigt vad du menar men det finns indikatorer i händelsen på att en händelse har källreferens eller media. På samma sätt finns indikatorer i källreferensen för en händelse att en källhänvisning har media kopplat till sig.

minsann

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 41
    • Visa profil
Se bild med mina två blåa cirklar.
Vid händelsen i händelselistan finns ingen siffra på media. Det finns det när man öppnar händelsen och tittar där nere vid källor..

Administrator

• Administrator
  • Hero Member
  • Antal inlägg: 2881
    • Visa profil
Som jag uppfattar det så har du lagt till media till källhänvisningen och inte till händelsen (om du gjort det så framgår det i så fall inte av din beskrivning) och då ser det ju rätt ut?