Författare Ämne: Programmet låser sig  (läst 19344 gånger)

Monkan B

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 6
    • Visa profil
Programmet låser sig
« skrivet: 2024-11-06, 19:01:17 PM »
Jag har uppdaterat min Genney 4 alldeles för ca 1-2 veckor sedan till den nya uppdateringen som kom ut nyligen. Men, jag har fått problem med att programmet låser sig då och då när jag klickar på en person i trädvyn. Det sker inte varje gång jag klickar på en person, utan bara ibland. Då låser sig programmet ordentligt och det går inte att göra någonting. Spelar ingen roll hur länge jag väntar för att programmet skall komma igång igen, det gör det inte. Går inte heller att stänga programmet genom att klicka på X-et i övre högra hörnet. Enda sättet att få igång programmet är att stänga det via aktivitetshanteraren och sedan öppna det igen som vanligt. Det måste vara någon bugg som finns i den nya versionen.

StefanH

• Hero Member
  • Antal inlägg: 668
    • Visa profil
SV: Programmet låser sig
« Svar #1 skrivet: 2024-11-07, 11:54:34 AM »
Skicka en felanmälan genom Genney. Då får utvecklaren med en del andra uppgifter om inställningar mm.
Du gör felanmälan genom Synpunkter som finns i Huvudmenyn.
Stefan Hagstedt
Släktforskare boende i Norrbotten

Monkan B

• Newbie
  • *
    • Visa profil
« Svar #2 skrivet: 2024-11-07, 12:06:41 PM »
Ja, om det gick att logga in via "Synpunkter" så skulle jag göra det. Men den står bara och maler och maler och loggar inte in.

Administrator

• Administrator
  • Hero Member
  • Antal inlägg: 2886
    • Visa profil
« Svar #3 skrivet: 2024-11-07, 14:43:55 PM »
Det är inget som rapporterats av andra användare och har förmodligen inget med senaste versionen att göra men att det kanske hänt något i samband med uppdateringen. Det låter som när man i sällsynta fall lyckas få in en person att vara ana till sig själv. Kontakta Genneys mejl med detaljerad information för mer hjälp.

Monkan B

• Newbie
  • *
    • Visa profil
« Svar #4 skrivet: 2024-11-07, 16:45:47 PM »
Jag har installerat om programmet så får vi se om det räcker med det. I annat fall återkommer jag via Genneys mail.

Björn

• Gäst
« Svar #5 skrivet: 2024-11-07, 17:04:55 PM »
Ja, om det gick att logga in via "Synpunkter" så skulle jag göra det. Men den står bara och maler och maler och loggar inte in.

Har du tex åäö i lösenordet, kanske gäller andra specialtecken med? Skulle kunna vara anledningen till detta