Hej. Jag har Genny 4.0b8 för Mac och följde instruktionerna för att uppgradera till senaste versionen. Laddade ner ”senaste” Genny, installerade, och startade upp utan problem. Jobbade en stund med platser, och sen tog det stopp. Genny frös och fick tvångsavslutas. Då ser jag, dels att det är samma gamla version, 4.0b8, och dels att Genny hänger sig när jag byter meny eller klickar på ”licens”. Jag får varken info eller mail om att betala för en ny licensnyckel.
Efter en timmes klickande runt på hemsidan ser jag INGENTING om hur man uppgraderar från Genny 4.0b8 till 4.0.b12. Och eftersom jag redan har en äldre Genny 4 så finns ingen info om att betala 350:- för att komma åt den senaste versionen. Det här är så förvirrande! Genny är det enda program jag nånsin haft som inte följer Mac-standard för uppgradering av programvara, man ska in och mecka i filsystemet och riskera att allt kraschar istället för att det bara funkar. Det är därför jag inte vågade uppgradera i dec 24. Och nu sitter jag här likt förbaskat med ett kraschat program och sliter mitt hår.
Hur kommer jag vidare?