Författare Ämne: Fleranvändarlicens?  (läst 871 gånger)

nikla

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 2
    • Visa profil
Fleranvändarlicens?
« skrivet: 2025-05-19, 08:40:06 AM »
Hej
För att underlätta installation och minska användarstrul av Genney inom myndigheten jag jobbar vid undrar jag om det finns någon fleranvändarlicens att köpa?
T ex för två eller tre samtidiga användare på unika klienter.
Vi vill kunna få med licensen i klientpaketet så att när man "beställer" Genney via vår support så är den registrerad och klar när installationen är gjord på användarens dator.

Om ni inte har fleranvändarlicens, har ni då något tips på hur vi ska hantera detta?
Går det att köpa in tre licenser men man använder bara en nyckel i installationen?

Administrator

• Administrator
  • Hero Member
  • Antal inlägg: 2886
    • Visa profil
SV: Fleranvändarlicens?
« Svar #1 skrivet: 2025-05-19, 19:06:35 PM »
Varje licens kan användas av två datorer dvs varje licensnyckel går bara att koppla mot två datorer samtidigt. Så för fyra användare behöver man två licenser osv. Licensnyckel installeras lokalt så om problemet är att hålla reda på vilken licens som är kopplad till vilken dator så framgår det under mina sidor för beställaren av licensen.

Själva registreringen, eller kopplingen av datorn till licensen, sker när du installerar licensnyckeln i Genney så vad jag kan förstå så är problemet egentligen att hålla reda på hur många och vilka som använder en licens.
« Senast ändrad: 2025-05-19, 19:12:16 PM av Administrator »

nikla

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 2
    • Visa profil
SV: Fleranvändarlicens?
« Svar #2 skrivet: 2025-05-20, 07:36:42 AM »
Jo jag förstår upplägget ni har, det är standardförfarande för privatpersoner.
Då tolkar jag det som att det inte finns något enklare sätt att göra än att skriva in licensen manuellt efter varje installation.

Tack för det svaret, tar det vidare inom organisationen.