Jag har problem efter att jag laddat ner version 64_4.1b5 för Windows.
Programmet startar och jag kommer till läget där jag väljer databas i "Välkommen till Genney!" då låser sig programmet och inget händer. Använder Windows 10
Har 2 datorer Windows 10 på båda två.
En av datorerna inga problem fungerar till 100%
Men på den andra datorn låser sig programmet och inget händer.
Testat punkt 13. ingen framgång programmet låser sig och inget händer.
Går inte att skapa ett nytt släktregister, finns endast språk English (United States)
När jag försöker skapa ett nytt register.
Installerade åter version genney_64_4.0b12 på datorn som strulade med version 64_4.1b5
Försöker sedan öppna ett släktregister som är från datorn som fungerar med version 64_4.1b5
LITE MERA INFORMATION 1.
(flyttar över släktregister som ligger i mappen db från datorn som fungerar med version 64_4.1b5
till datorn som strulade med version 64_4.1b5) flytten görs på en USB-Sticka.
(Har alltid gjort flytten så från dator till dator från version 2 till och med version64_4.0b12
med USB-sticka inte haft några problem )
När jag försöker öppna detta register får jag detta meddelande.
Släktregistret är redan öppnat av en annan instans. GZ_14_08_2025_38664_personer Database at
C:\Users\gugge\Documents\Genney\db\ GZ_14_08_2025_38664_personer has an incompatible format
with the current version of the software. The database was cerated by or upgraded by version 10.17.
LITE MERA INFORMATION 2.
Förde över en gedcom fil från datorn som fungerade med version 64_4.1b5 som sparats ner med denna version. Installerad sedan gedcom fil på datorn med verion genney_64_4.0b12
Efter denna åtgärd så fungerar det.
Datorn som det inte fungerar med version 64_4.1b5 är en lptop ASUS en äldre modell med Windows 10.
Är det några speciella krav på datorn för version 64_4.1b5 för Windows ??