Författare Ämne: Genney4.1b8 till linux. Biografi låser sig  (läst 858 gånger)

hans.formgren@gmail.com

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 2
    • Visa profil
Genney4.1b8 till linux. Biografi låser sig
« skrivet: 2025-09-30, 22:31:37 PM »
Hej, vet inte hur många gånger per kväll jag blir tvungen att starta om programmet. Igår räknade jag till 20, sen gav jag upp och stängde av datorn.

Problemet är att biografin på en person låser sig och då går det inte att göra något. Det verkar triggas av olika anledningar. Ibland när jag bifogar ett datum, ibland en mediafil, ibland av byte av huvudperson och ibland av byte av vy.

Hur som helst, det är en ohållbar situation.

tobbet

• Full Member
  • Antal inlägg: 168
    • Visa profil
SV: Genney4.1b8 till linux. Biografi låser sig
« Svar #1 skrivet: 2025-10-01, 09:02:05 AM »
Hej,

Jag har också Linux (Manjaro KDE Plasma) men har inte det problemet som du har. Har du biografin synlig hela tiden eller använder du F5 för att få upp den för just den personen? Det jag har upptäckt är om man har biografin på så går det inte att justera storleken (dra fönstret till höger eller vänster) den är i "fastlåst" läge. Hoppas du hittar felorsaken. Ibland kan man få lite tips om man startat via terminalen. När det hänger sig så kan den visa ett felmeddelande. Så brukar jag göra med mitt musikprogram Reaper.
CachyOS KDE + Genney 4.x

Bor i Jämtland. Född i Sundsvall.  Bott i Västmanland och Sörmland 1976-2017. Forskar på min mammas sida (Vedin från Galtström, Gnarp, Lungsund) och min pappa (Törnqvist från Liden/Indal/Bredsjön)

Administrator

• Administrator
  • Hero Member
  • Antal inlägg: 2886
    • Visa profil
« Svar #2 skrivet: 2025-10-01, 09:07:46 AM »
Du kan också prova 13 här https://genny.se/content.php?rid=156

hans.formgren@gmail.com

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 2
    • Visa profil
« Svar #3 skrivet: 2025-10-12, 12:50:01 PM »
Hej.

Biografin visas i ett fixerat fönster. Kan ungefär lägga in en person, sen omstart av program för att kunna lägga till en ny.

Administrator

• Administrator
  • Hero Member
  • Antal inlägg: 2886
    • Visa profil
« Svar #4 skrivet: 2025-10-13, 16:32:25 PM »