Författare Ämne: Uppgradering till V4 från V3  (läst 1478 gånger)

llov

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 16
    • Visa profil
Uppgradering till V4 från V3
« skrivet: 2025-10-15, 09:37:45 AM »
Jag uppgraderade från Genney 3 till Genney 4.1 och fick betala 650kr. Hur gör man för att få uppgraderingspriset 350kr?

llov

• Newbie
  • *
    • Visa profil
SV: Uppgradering till V4 från V3
« Svar #1 skrivet: 2025-10-15, 12:13:40 PM »
Förtydligande: Jag hade både Genney v3 och V4 demo installerade på datorn. När jag öppnade V4 demo och gick in på Licenser kunde man klicka på uppgradera, men ingenting hände. Därför gick jag in på Genneys hemsida och beställde en licens. Efter att betalat 650 skickades en licens kod i ett e-mail som jag kopierade och klistrade in i demoversionen. Fick ett meddelande jag nu hade en registrerad licens. Men tyvärr har jag betalt ett fullt pris för en uppgradering. :(

Farfar

• Full Member
  • Antal inlägg: 124
    • Visa profil
« Svar #2 skrivet: 2025-10-16, 07:45:07 AM »
Kanske inte riktigt rätt men jag lovar att Genney är värt mycket mer än så.

StefanH

• Hero Member
  • Antal inlägg: 668
    • Visa profil
« Svar #3 skrivet: 2025-10-16, 08:59:46 AM »
Om du hade en giltig licens på Genney 3 så skulle du leta rätt på licensfilen från 3:an när du klickat på uppgradera.
Stefan Hagstedt
Släktforskare boende i Norrbotten

llov

• Newbie
  • *
    • Visa profil
« Svar #4 skrivet: 2025-10-16, 11:44:14 AM »
Ja, jag hade/har en giltig licensfil för Genney 3 och nu 4:an. Jag gjorde väl fel när jag uppgraderade, men det är kanske inte så tydligt beskrivet hur man ska göra. Jag är själv programmerare och vet hur svårt det är att skriva instruktioner för användande. Tack för synpunkter i alla fall. /Lars

Camilla Michelsson

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 5
    • Visa profil
« Svar #5 skrivet: 2025-10-19, 15:55:41 PM »
Hur gör man när ens gamla dator där version 3 fanns kraschat och man därför inte kan komma åt att via version 3 upopdatera till version 4. Det gäller min väninna som vill återuppta sin släktforskning. Hur få rätt till version 4 i detta fall? Version 3 var köpt 30.1.2024 och gamla datorn "dog" sommaren 2024.

StefanH

• Hero Member
    • Visa profil
« Svar #6 skrivet: 2025-10-19, 22:27:00 PM »
Hur gör man när ens gamla dator där version 3 fanns kraschat och man därför inte kan komma åt att via version 3 upopdatera till version 4. Det gäller min väninna som vill återuppta sin släktforskning. Hur få rätt till version 4 i detta fall? Version 3 var köpt 30.1.2024 och gamla datorn "dog" sommaren 2024.
Hon kan logga in på Genney (Inte forumet) och till "Mina sidor". Där ser hon sin(a) licenser och kan även ladda ned licensnyckeln. Hon bör samtidigt även Nollställa licensen för den dator som kraschat.
Stefan Hagstedt

Camilla Michelsson

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 5
    • Visa profil
« Svar #7 skrivet: 2025-10-23, 19:43:40 PM »
Återkommer tilll min fråga för ett par dagar sedan.  Det lyckades ännu inte att installera 4.1.
Problemet är alltså:
Köpte en licens till Genney version 3 den 30.1.2024. Datorn som detta program laddades ner på kraschade och jag kommer inte åt programmet mera där. För att nu kunna ladda ner programmet på min nya dator med min genny 3 licensnyckel borde jag få tillgång till en installationslänk för version 3. Efter det kan jag väl sedan uppgradera till version 4.

StefanH

• Hero Member
    • Visa profil
« Svar #8 skrivet: 2025-10-23, 20:18:19 PM »
Återkommer tilll min fråga för ett par dagar sedan.  Det lyckades ännu inte att installera 4.1.
Problemet är alltså:
Köpte en licens till Genney version 3 den 30.1.2024. Datorn som detta program laddades ner på kraschade och jag kommer inte åt programmet mera där. För att nu kunna ladda ner programmet på min nya dator med min genny 3 licensnyckel borde jag få tillgång till en installationslänk för version 3. Efter det kan jag väl sedan uppgradera till version 4.

Se mitt tidigare svar. Du loggar in på Mina sidor (klicka på 'gubben/gumman´ högst upp till höger på Genneys hemsida (syns även från forumet.).
När du är inne på Mina sidor så skrollar du ned en bit. Där har du rubriken Mina licensnycklar.
Där listas de datorer där du har aktiva licenser på samt datum när de aktiverats. Längst till höger har du rukriken Version, Ladda ner samt status. (Se bifogad bild)
Ladda ned licensfilen till din dator. Sedan Nollställer du den för den dator som kraschat.

På dina nya dator där du installerat Genney 4 så letar du rätt på denna fil när du väljer att uppdatera Genney.
Stefan Hagstedt