Författare Ämne: Släktregistret är redan öppnat av en annan instans  (läst 268 gånger)

gasolgrill

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 48
    • Visa profil
Släktregistret är redan öppnat av en annan instans
« skrivet: 2026-02-22, 10:19:34 AM »
Jag får felmeddelande
 "Släktregistret är redan öppnat av en annan instans. Leek Page Page(16,Container(0, 384)) is at version 290, the log file contains change version 294, either there are log records of this page missing, or this page did not get written out to disk properly."

och

"Släktregistret är redan öppnat av en annan instans. Susanne Page Page(15,Container(0, 384)) is at version 44, the log file contains change version 48, either there are log records of this page missing, or this page did not get written out to disk properly."

Jag har 5 släktregister. Tre av dem går att öppna utan problem. Två av dem (de viktigaste) får samma problem.

Felet kvarstår efter omstart av datorn.

• Vad beror det på?
  • Hur åtgärdar jag det?

//Anders
//Anders

StefanH

• Hero Member
  • Antal inlägg: 668
    • Visa profil
SV: Släktregistret är redan öppnat av en annan instans
« Svar #1 skrivet: 2026-02-22, 21:04:36 PM »
Har du släktregistret på molnet? Tänker mig att det kanske är något synk problem.
Stefan Hagstedt
Släktforskare boende i Norrbotten

gasolgrill

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 48
    • Visa profil
« Svar #2 skrivet: 2026-02-23, 15:28:25 PM »
Jag har det på Onedrive.
Vad som är skumt att det går utmärkt att öppna från Laptopen.

Frågan är också vad jag kan göra åt det.

//Anders
//Anders

StefanH

• Hero Member
  • Antal inlägg: 668
    • Visa profil
« Svar #3 skrivet: 2026-02-23, 23:29:52 PM »
Antagligen är den då låst till din laptop.
Jag jobbar mest från min stationära dator. När jag ska använda min laptop så gör jag en systembackup som jag sparar i molnet och sedan laddar ned på min laptop men det kanske inte är så smidigt för dig om du ofta växlar mellan datorer.
Om du provar med att starta upp din laptop och utan att starta Genney koppla bort den från nätet tillfälligt så kanske du kommer åt registret.
Stefan Hagstedt
Släktforskare boende i Norrbotten