OneDrive har ju lite märkliga inställningar för hur/när synkronisering sköts, och det går inte att tvinga fram en synkning. Men det verkar vara ett lite problematiskt samspel just med Genney:
När Genney är igång på datorn, verkar det överhuvudtaget inte ske någon synkronisering av filerna i databasen. Jag tolkar detta som att de är låsta på något sätt - troligen för att förhindra synkningsfel som tidigare diskuterats här.
Men även sedan Genney stängts ner, verkar det vara problem att synka databasen! När andra filer för länge sedan är uppdaterade, kvarstår Genney-filerna osynkade. Just nu meddelar min OneDrive att synkning pågår av 11 filer, och att 0,1 kB av 1,3 MB laddas upp, men med hastigheten 0,0 kB/s. Det står med andra ord helt stilla!
Jag upplever att synkningen aldrig fullföljs efter man stängt Genney men har datorn igång. Först vid omstart, och innan man startat Genney igen, blir det synkat.
Jag vet inte om dessa antaganden och slutsatser är riktiga, men synkningen måste nog bli snabbare - samtidigt som säkerheten bibehålls.