Författare Ämne: Utskrift av listan "Platser"  (läst 772 gånger)

Eva Lotsander

• Sr. Member
  • Antal inlägg: 274
    • Visa profil
Utskrift av listan "Platser"
« skrivet: 2016-11-12, 20:45:51 PM »
Jag har ett önskemål och ett problem med utskrift av listan "Platser".

Önskemål: Jag vill skriva ut listan för t ex alla platser i en församling, men det är väldigt omständligt att välja platser till urvalet när platserna är sorterade i bokstavsordning. Jag skulle föredra om listan hade samma struktur som platsregistret. Det vore också suveränt om man kunde välja en plats, t ex församling, och markera att man vill inkludera underliggande platser i urvalet.

Problem: Jag vill ha med personer/händelser som är kopplade till de valda platserna, och jag vill dessutom ha med noteringar för händelserna. Jag har markerat "Noteringar för faktauppgifter" (under Inställningar för utskrift / fliken Uppgifter), men noteringarna kommer inte med vid utskriften. Gör jag något fel? Eller går det inte att få med noteringar?

Administrator

• Administrator
  • Hero Member
  • Antal inlägg: 1711
    • Visa profil
SV: Utskrift av listan "Platser"
« Svar #1 skrivet: 2016-11-13, 08:32:35 AM »
From nästa uppdatering kommer kommer typ, koordinater och notering att komma med i utskriften platser.
Kanske det även kommer med att kunna sortera efter omvänd ordning som låter vettigt.

Eva Lotsander

• Sr. Member
  • Antal inlägg: 274
    • Visa profil
« Svar #2 skrivet: 2016-11-13, 10:08:28 AM »
Kalas! Men hur är det med noteringar för händelser/faktauppgifter, går de att få med vid utskrift redan nu? Hur gör man i så fall?

Administrator

• Administrator
  • Hero Member
  • Antal inlägg: 1711
    • Visa profil
« Svar #3 skrivet: 2016-11-13, 10:24:58 AM »
För händelser kommer endast typ och datum med i nuläget men man skulle kunna tänka sig möjligheten att även ha med övrig info som notering, media och källor.