Författare Ämne: Licens-bekymmer, uppgradering från ver1 till ver2  (läst 920 gånger)

MatJan

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 1
    • Visa profil
Licens-bekymmer, uppgradering från ver1 till ver2
« skrivet: 2017-12-06, 13:55:02 PM »
Förutsättningar är enligt nedan...:

I mitten på september köpte jag ver1 och hade den installerad på två datorer (en PC och en MacBook). För någon vecka sedan totalhavererade min MacBook (bevisligen klarade den inte ett halvt glas cola över tangentbordet). Ingen data förlorad dock, vilket var bra det. Jag hjälper min far med ett Holger-register innehållande över 65000 individer...

Häromdagen laddade jag hem ver2 och försöker nu installera på en annan MacBook. När jag ska uppgradera nedtankad demoversion med min licensfil får jag "Hämtningen misslyckades". (Vad jag förstått ska ver2 ingå utan extra kostnad om man köpte ver1 senare än augusti.)

Beror det på att jag de facto inte har någon ver1 installerad att uppgradera från? Hur löser jag detta? Mycket tacksam för tips..

ÅkeH

• Jr. Member
  • **
  • Antal inlägg: 78
    • Visa profil
SV: Licens-bekymmer, uppgradering från ver1 till ver2
« Svar #1 skrivet: 2017-12-07, 13:46:58 PM »
Troligen är det på grund av att licensen bara gäller för två datorer, och just nu är din licens registrerad för din PC och den datorn som drunknade. Då går det inte att uppgradera den på en tredje dator.

Lär få registreras om av Admin, inga problem.
(F.d. Waiter)