Hej Lotta,
Gedcom-filen i sig innehåller inga filer och dokument, utan bara information om vilka filnamn som används.
I MinSläkt har du en inställning som pekar ut var MinSläkt letar efter bilder och dokument (Arkiv -> Inställningar för arkivet -> Bilder). Dessa bilder och dokument behöver du flytta eller kopiera till den mapp där Genney letar efter bilder och dokument. Du hittar inställningen i Genney under Arkiv -> Inställningar -> Organisation. Där finns en inställning som heter "Media". I den mappen som står där, ska bilderna ligga. Alternativt kan du klicka på "Bläddra" och byta mapp till den mappen där du har allt.
Personligen föredrar jag att ha en kopia av allt mitt material i en mapp avsedd just för släktforskningsprogrammet, så jag hade kopierat alla bilder/dokument till den mappen som Genney är inställd på.
Om du inte har köpt en licens av Genney så blir det att programmet kör i Demo-läge, dvs för att du ska kunna prova på programmet innan du bestämmer dig för att köpa det. Då är det begränsat till 100 personer (se under Licens här på webbsidan om Demo)
Angående varför det står "privat", där jag har inget bra förslag utan att veta inställningarna och hur allt ser ut i just ditt arkiv. Kanske support kan hjälpa.
/Martin