Författare Ämne: Problem med nedladdning  (läst 4632 gånger)

Björn Carlström

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 8
    • Visa profil
Problem med nedladdning
« skrivet: 2018-03-08, 11:46:58 AM »
Är ny medlem sedan igår och bevisligen inloggad (kan ju skriva här), men
Frågan är bara hur jag bär mig åt för att ladda ner programmet?

När jag öppnar hemsidan och klickar på "Hämta Genney 2.0", kommer jag till sidan kontouppgifter och där är mina uppgifter redan ifyllda. Då klickar jag på Skicka och kommer då till Kontouppgifter igen men med bara mitt användarnamn ifyllt. När jag då fyller i mina uppgifter får jag upp en ruta med texten användarnamnet används redan.

Hur gör jag?

MartinB

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 41
    • Visa profil
    • Martin Brandts antavlor
SV: Problem med nedladdning
« Svar #1 skrivet: 2018-03-08, 12:33:57 PM »
Hej,

Forumet här har ett eget inlogg, som inte är samma som för att ladda ner. Så frågan är om du har registrerat ett konto för att kunna ladda ner?

Det kanske är webbläsarens förslag att använda foruminlogget när du kommer till den sidan, så man bli lite lurad.

mvh
Martin

Björn Carlström

• Newbie
  • *
    • Visa profil
« Svar #2 skrivet: 2018-03-08, 12:51:42 PM »
Tack för snabbt svar.
Tydligen hade jag lite bråttom och valde fel väg, jag ville först in och kolla lite i forumet innan jag laddade ner programmet.
Dessvärre kvarstår problemet med nedladdning: när jag nu vet att jag måste ha en annan inloggning än för forumet väljer jag som användarnamn min epost. Det går inte, formuläret säger att användarnamnet är upptaget. Lite märkligt eftersom jag inte använde mailadressen som användarnamn till forumet.

Ska jag behöva skapa en hotmailadress för att kunna ladda ner Genney? Jag vill ju använda min vanliga adress.

Administrator

• Administrator
  • Hero Member
  • Antal inlägg: 2886
    • Visa profil
« Svar #3 skrivet: 2018-03-08, 13:16:18 PM »
Du har ett konto som är aktiverat så du ska kunna logga in. Är du säker på att lösenordet är rätt?
« Senast ändrad: 2018-03-08, 13:38:02 PM av Administrator »

Björn Carlström

• Newbie
  • *
    • Visa profil
« Svar #4 skrivet: 2018-03-08, 14:14:15 PM »
Då är vi överens. Jag tycker också att jag skulle kunna logga in nu när jag tack vare Martin vet att det är olika inloggningar för programmet och forumet.

Men, det går alltså inte och det är inte, som du föreslår, så att jag använder samma lösenord som för forumet. Formuläret säger alltså att mitt användarnamn - där jag angett min mailadress -  redan är upptaget.

Hur går jag vidare, jag är ju trots allt fortfarande intresserad av Genney. Har hört mycket gott om programmet, men börjar tycka att det verkar lite krångligt. Är det till exempel verkligen nödvändigt att för varje inlägg i forumet inte bara visa att jag inte är en robot, utan också svara på en fråga om släktforskning. Jag skulle ju kunna ha varit nybörjare på området och inte kunnat svaret.

Administrator

• Administrator
  • Hero Member
  • Antal inlägg: 2886
    • Visa profil
« Svar #5 skrivet: 2018-03-08, 14:53:49 PM »
Du ser väl inte rutorna med förnamn och efternamn när du ska logga in? Annars ska det fungera om lösenordet är rätt. Jag kan inte se ditt lösenord pga säkerhetsskäl.

Tyvärr är det en hel del oseriösa, företrädesvis ryska, sajter som försöker ta sig in på forumet. Därav säkerhetskontrollerna. Jag kan prova att ta bort frågan och se om det ändå räcker.

Björn Carlström

• Newbie
  • *
    • Visa profil
« Svar #6 skrivet: 2018-03-08, 16:12:13 PM »
Efter lite trixande lyckades jag åtminstone få fram nödlösningen "har du glömt lösenordet".

Nu är jag inne och ska ladda ner programmet.

Tack för hjälpen!