Författare Ämne: Danmarks administrativa indelning  (läst 4396 gånger)

Administrator

• Administrator
  • Hero Member
  • Antal inlägg: 2886
    • Visa profil
Danmarks administrativa indelning
« skrivet: 2018-03-09, 08:53:25 AM »
Nu finns Danmarks administrativa indelning med socknar för nedladdning här https://genny.se/content.php?rid=98. Filen är ett bidrag från en användare.

I nästa uppdatering kommer det vara möjligt att exportera delar av platsregistret och om man vill dela med sig av t.ex. alla gårdar i en socken så kan man kontakta Genney så lägger jag upp filen.

Hans

• Hero Member
  • Antal inlägg: 824
    • Visa profil
    • Listers Härads Släktforskningsportal
SV: Danmarks administrativa indelning
« Svar #1 skrivet: 2018-03-09, 11:22:09 AM »
Jag har redan importerat det platsregister för Danmark som funnits i programmet, därtill har jag lagt in några egna platser. Hur hanteras dessa vid en import av ett 'nytt' Danmark? Dubbleras alla platser som redan finns? Måste man köra platstolken på alltihop igen? Eller hamnar t ex mina orter Kallerup, Aars och Nibe i den bifogade bilden direkt rätt?
Bra att veta innan man sätter igång...

[bifogad fil raderad av administratör]
Hans Rosenlund

Administrator

• Administrator
  • Hero Member
    • Visa profil
« Svar #2 skrivet: 2018-03-09, 14:25:00 PM »
Dom ska inordna sig på rätt ställe och har man själv lagt till församling så bör även det fungera förutsatt att man använt samma stavning.

Det går lätt att prova. Gör först en säkerhetskopia av platsregistret, importera filen och jämför och är man inte nöjd kan man återställa med säkerhetskopian.

Administrator

• Administrator
  • Hero Member
    • Visa profil
« Svar #3 skrivet: 2018-04-19, 08:35:10 AM »
Nu finns Köpenhamns gator för nedladdning här https://genny.se/content.php?rid=98. Filen är ett bidrag från en användare.

Jag har naturligtvis ingen möjlighet att kontrollera kvalitén men har ingen anledning att betvivla att det stämmer.

[bifogad fil raderad av administratör]