Författare Ämne: Vy (och utskrift) med syskon och fler generationer  (läst 4738 gånger)

AH

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 11
    • Visa profil
Vy (och utskrift) med syskon och fler generationer
« skrivet: 2018-07-17, 16:01:13 PM »
Jag tycker att Genney är suveränt :) men jag saknar verkligen en vy där man kan se inte bara direkta anor/ättlingar utan även syskon, flera familjer, och flera generationer på en gång. Se exempel från Geni nedan (i förminskad zoom), grå person är den markerade, och man kan välja hur många nivåer av anor resp ättlingar man vill se. Det blir självklart en stor bild och mycket scrollande i både höjd- och sidled alt förminskad zoom, men det tillför enligt mig en fantastisk överblick som inte går att få på annat sätt. Det vore fantastiskt om det gick att lägga till en sådan vy!
Skulle även gärna se motsvarande utskrift/pdf-fil, blir självklart stor men vissa har ju tillgång till större skrivare, alt kan man beställa utskrift på tryckeri, eller kanske skriva ut flersidigt och klistra ihop.

Administrator

• Administrator
  • Hero Member
  • Antal inlägg: 2883
    • Visa profil
SV: Vy (och utskrift) med syskon och fler generationer
« Svar #1 skrivet: 2018-07-17, 16:08:33 PM »
Det har varit på tapeten tidigare och kan mycket väl komma framöver.

NCC-1031

• Full Member
  • Antal inlägg: 209
    • Visa profil
« Svar #2 skrivet: 2018-07-17, 21:19:53 PM »
Det har varit på tapeten tidigare och kan mycket väl komma framöver.

Perfekt!

AH

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 11
    • Visa profil
« Svar #3 skrivet: 2018-07-18, 10:47:30 AM »
Det låter bra, tack! :)

Hans

• Hero Member
  • Antal inlägg: 824
    • Visa profil
    • Listers Härads Släktforskningsportal
« Svar #4 skrivet: 2018-07-18, 13:34:06 PM »
Det blir väl en form av utvidgat Familjediagram? Idag visas ju syskon bara bland ättlingarna, inte anorna. I AH:s exempel verkar morfars syskon med makar vara med, men inga andra anors. Ej heller anornas syskonbarn etc. Det kan bli hur stort som helst!
Förutom möjlighet att visa flera generationer i detta framtida familjediagram, borde det finnas val för visning av syskon, makar, barn ...
Hans Rosenlund