Författare Ämne: Utskrift av anor - Äktenskap med  (läst 2786 gånger)

Edberg

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 30
    • Visa profil
Utskrift av anor - Äktenskap med
« skrivet: 2018-10-28, 14:21:05 PM »
Hej,

När jag ska skriva ut en lista över anorna så står det i texten "Äktenskap med" trots att de "bara" är förlovade. Är man gift står det först "Gift med..." och på raden under "äktenskap med..." I första fallet blir det ju felaktig info och i det andra tårta på tårta.... Gör jag något fel, eller finns det nånstans man ändrar så det ser "bättre" ut?

För det är väl den listan jag skriver ut för att få fram mest information. Ska sätta in i en pärm och ge bort tillsammans med en släkttavla

Hans

• Hero Member
  • Antal inlägg: 824
    • Visa profil
    • Listers Härads Släktforskningsportal
SV: Utskrift av anor - Äktenskap med
« Svar #1 skrivet: 2018-10-29, 09:41:20 AM »
Under Familjefliken i Biografin ändrar du familjens Status; gift, sambo, skild, separerad, ogift, okänd... [BUGG: Här är dubbla rader av det mesta!]
Statusen Gift verkar vara default och genererar Äktenskap i rapporterna, sambo blir Sammanboende osv. Därutöver listas händelsen Vigsel för varje person som Gift med...
Hans Rosenlund

Edberg

• Newbie
  • *
    • Visa profil
« Svar #2 skrivet: 2018-10-30, 12:25:17 PM »
Är kanske bara blind, men jag hittar inte HUR man ändrar själva statusen under familjefliken. Måste man koppla bort "partnern" först, eller? Törs inte testa eftersom jag är lite rädd att tappa den personen helt, men det kanske man inte gör? Har inte använt detta program så himla länge, så jag har kanske lite "knäppa" frågor  :)

Hans

• Hero Member
  • Antal inlägg: 824
    • Visa profil
    • Listers Härads Släktforskningsportal
« Svar #3 skrivet: 2018-10-30, 13:10:42 PM »
Klicka på den aktuella statusen så dyker väljlistan upp.
Hans Rosenlund

Edberg

• Newbie
  • *
    • Visa profil
« Svar #4 skrivet: 2018-10-30, 14:03:20 PM »
Har klickat på allt utom tydligen på själva ordet gift hittills.... Nu funkade det :) Tusen tack snälla du :D