När jag gick en grundkurs i släktforskning för ett antal år sedan fick jag lära mig att en källhänvisning till kyrkböckerna ska skrivas Kyrkoarkiv + Volymbeteckning + Sidhänvisning, dvs Lur C:6 sid 130 för exemplet ovan. Då blir det lätt att hitta både för en själv och för andra, oavsett om man använder Arkiv Digital eller Riksarkivet. Eftersom det finns flera församlingar med samma namn är det bra att lägga till länsbokstaven. Dessutom tar många, inklusive jag själv, också med volymens tidsperiod, men det är väl mest en smaksak. Det här motsvarar således i stort Arkiv Digitals format.
I Riksarkivets källhänvisning hittar man ju uppgifterna om kyrkoarkiv, volymbeteckning och bildnr, men det är inte lika tydligt tycker jag.
När jag lägger in en källhänvisning i Genney så kopierar jag källhänvisningen från Arkiv Digital och klistrar in den främre delen Lur (O) C:6 (1895-1913) som källa och den mittersta delen Bild 1340 / sid 130 som källhänvisning.
Om jag vill lägga in en bildlänk så klistrar jag in den sista delen (AID: v46554a.b1340.s130, NAD: SE/GLA/13343) som Text i källan för källhänvisningen (eftersom jag vill kunna välja bort den här informationen vid utskrift).
Obs! Ibland har Ancestry andra volymbeteckningar för kyrkböckerna än Arkiv Digital och Riksarkivet. Därför bör det framgå av källhänvisningen om man använder deras kyrkböcker. I Genney kan man t ex ange Ancestry som Förvaringsplats för källan.