Författare Ämne: Utskift tar med Fosterföräldrar framför biologisk mamma och "omstridd" far  (läst 2657 gånger)

Melkolst71

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 8
    • Visa profil
Hej,
Jag har tänkt att skriva ut lite antavlor etc men får inte till det visuellt.

Barn X har 2 "föräldrapar".
Par 1: biologisk mor & omstridd far
Par 2: fostermor & fosterfar (som även är den omstridde fadern i föräldrapar 1)

I utskrifter kommer bara föräldrapar 2 ut på t ex cirkeldiagram.
Spinnsidan "dör" då jag inte forskat bakåt på den ickebiologiska modern.
Försökt "prioritera" upp biologisk mor och omstridd far, men får inte till det.

Jag vill då skriva ut antavlan med definitivt den biologiske modern och ev den omstridde fadern. Men jag får ut fostermodern/fadern.

Har försökt "ändra ordningen" på föräldraparen. Men det fungerar inte. I alla utskrifter hamnar fosterföräldrarna som prioriterade. Dvs t ex cirkeldigrammen "dör" spinnsidan med fostermodern i o m att jag inte egentligen forskat vidare på fostermodern, men däremot har jag ju forskat bakåt på den biologiska modern.

Hur ska jag fixa till detta? Någon som har tips?

Hans

• Hero Member
  • Antal inlägg: 824
    • Visa profil
    • Listers Härads Släktforskningsportal
Tror det ska vara löst i V2.1 som lär komma mycket snart. I betan ser det OK ut i alla fall...
Hans Rosenlund

Melkolst71

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 8
    • Visa profil
Då hoppas vi på det för nu blev det ju fel efter jag importerat kontakterna.

Här löste jag det med att ta bort fostermor och "fosterfar = omstridd biologisk pappa". Spara. Sen lägga till dem igen. Det gjorde i alla fall att jag fick ut de diagram/antavlor jag ville just då. Men det var då som sagt en gren som blev rätt. Har ju fler grenar med styv, fosterföräldrar etc också så det vore bra med en mer permanent lösning.

Administrator

• Administrator
  • Hero Member
  • Antal inlägg: 2883
    • Visa profil
Det ska visas det föräldrapar som står först för barnen, ta gärna med en bild om du hittar ett exempel igen där det inte fungerar.