Författare Ämne: storlek på bild  (läst 565 gånger)

kjelloveblom

• Jr. Member
  • **
  • Antal inlägg: 65
    • Visa profil
storlek på bild
« skrivet: 2019-01-24, 12:55:00 PM »
En del bilder jag har i lista över mediaprofil är för stora vid utskriften av plansch anor. Därigenom tar namnen med dessa bilder för stor plats. Jag har försökt minska ner bilderna med Redigera och Utskriftsstorlek men det blir ingen förändring i planschen. Vad gör jag för fel?

Administrator

• Administrator
  • Hero Member
  • Antal inlägg: 1970
    • Visa profil
SV: storlek på bild
« Svar #1 skrivet: 2019-01-24, 14:23:48 PM »
Storleken på bilderna i planschutskrifterna ändrar du under inställningar (det gula kugghjulet) i förhandsgranskningen.

kjelloveblom

• Jr. Member
  • **
    • Visa profil
« Svar #2 skrivet: 2019-01-24, 16:12:50 PM »
Hej och än en gång tack för snabbt svar. Jag uttryckte mig nog inte tillräckligt tydligt. Det är bara några bilder som är för stora. När jag gör som du föreslog påverkas alla bilder. Det är bra att jag lärt mig det men det löser inte den nuvarande lilla olägenheten

Administrator

• Administrator
  • Hero Member
    • Visa profil
« Svar #3 skrivet: 2019-01-24, 17:00:58 PM »
En bild av problemet är alltid välkommet och underlättar?

kjelloveblom

• Jr. Member
  • **
    • Visa profil
« Svar #4 skrivet: 2019-01-28, 08:11:49 AM »
Nu har jag äntligen lyckats ta en bild av vad jag menar. På bifogade skärmutklipp är symbolen för en prinsessa mycket större än den för en kung. Därmed blir utskriften större än den skull behöva vara. Den är alltför stor och jag försöker på olika sätt minska ner den. Jag har t ex bytt symbol för prinsessa ett flertal gånger utan att det blir någon skillnad. Vad gör jag före fel?

Administrator

• Administrator
  • Hero Member
    • Visa profil
« Svar #5 skrivet: 2019-01-28, 08:21:37 AM »
Du får göra princessbilden mindre på höjden eller minska porträttstorleken under inställningarna i förhandsgranskningen.
« Senast ändrad: 2019-01-28, 08:23:40 AM av Administrator »