Tack för den intressanta länken! Det var inte någon djuplodande studie, precis - och testaren missförstår också en del (t ex platsregistret). Men det framgår ändå att Genney drar längsta strået av de testade programmen (Holger, Gramps, MinSläkt och Disgen). Det hedrar ju testaren!

Hennes förväntade vinnare, "Rolls Royce"-Disgen, har dock ett par funktioner som jag tror är viktiga; en mera hierarkisk källstruktur (grupper av källor) och en dynamisk dubblettsökning medan man skriver in namnet. Dessutom fadder-registrering, men den sågas av testaren som svårbegriplig. Genney har ju numera möjlighet att lägga in personlänkar i noteringar, men tyvärr ännu inte någon funktion (t ex registerutdrag) för att se dessa från "andra hållet", dvs till vilka händelser (dop mm) en viss länkad individ är kopplad.
Själv gjorde jag för ett par år sedan en mycket översiktlig principiell jämförelse av just dessa program (utom Gramps):
https://hans.cecdesign.se/slaktforskning/slaektforskarprogram - och kan ni gissa vad jag kom fram till?