Författare Ämne: Går inte att söka på datum  (läst 5061 gånger)

nielsen

• Jr. Member
  • **
  • Antal inlägg: 76
    • Visa profil
Går inte att söka på datum
« skrivet: 2019-02-03, 13:04:06 PM »
Satt häromdagen och sökte på datum och kom då på att jag skulle ändra något på mig själv. Sökte då på mitt födelsedatum och fick inget napp och ingen annan på det datumet. Provade flera olika datum, med samma resulat. Verkar inte kunna hitta någon alls med datumsökning. Går bra om jag söker mellan dagen före och efter det datum jag vill söka på. Namnsöknning är det inga problem med. Någom som vet varför?

Eva Lotsander

• Sr. Member
  • Antal inlägg: 298
    • Visa profil
SV: Går inte att söka på datum
« Svar #1 skrivet: 2019-02-03, 14:59:34 PM »
Låter väldigt skumt. Jag testade att söka flera gånger på specifika datum och faktauppgiften Födelse, och jag fick rätt resultat varje gång.

BengtDNilsson

• Sr. Member
  • Antal inlägg: 424
    • Visa profil
« Svar #2 skrivet: 2019-02-04, 07:45:55 AM »
I versionsfakta för Genney version 2.1b8 står det att datum-sök är korrigerad.
Vilken version av Genney kör du?

2.1b18 Rättade buggar
  Sök > datum söker nu det datum man har om man anger samma datum i från och till.

nielsen

• Jr. Member
  • **
    • Visa profil
« Svar #3 skrivet: 2019-02-04, 12:09:51 PM »
Kör 2.1b17
Ska genast hämta den nyare
Tack för hjälpen

nielsen

• Jr. Member
  • **
    • Visa profil
« Svar #4 skrivet: 2019-02-04, 12:30:33 PM »
Har nyss upptäckt att jag har TVÅ rutor med Födelse att kryssa för innan sökning. Fungerar med den ena, men inte med den andra. Hur 17 har jag lyckats att få TVÅ stycken? Jag har banne mig aldrig lagt upp någon händelse för födsel.

Eva Lotsander

• Sr. Member
  • Antal inlägg: 298
    • Visa profil
« Svar #5 skrivet: 2019-02-04, 12:44:35 PM »
Har nyss upptäckt att jag har TVÅ rutor med Födelse att kryssa för innan sökning. Fungerar med den ena, men inte med den andra. Hur 17 har jag lyckats att få TVÅ stycken? Jag har banne mig aldrig lagt upp någon händelse för födsel.
Har båda exakt samma stavning? Har du importerat uppgifter och på så sätt fått med en ”udda” Födelse-händelse?

Kanske kan det ge något om du söker med ett väldigt stort tidsspann för den Födelse som inte fungerade för specifika datum. Då borde du hitta om det ligger en ”udda” Födelse-uppgift och skvalpar någonstans.

Administrator

• Administrator
  • Hero Member
  • Antal inlägg: 2883
    • Visa profil
« Svar #6 skrivet: 2019-02-04, 13:26:33 PM »
Kan det vara så att du av någon anledning har en egen händelse som heter Födelse?
Du kan kolla under hantera > faktauppgifter.

nielsen

• Jr. Member
  • **
    • Visa profil
« Svar #7 skrivet: 2019-02-04, 17:04:30 PM »
Tack för tipset Eva. Hittade tre personer som lyckades åtgärda och nu är det bara EN födelseruta  :) Tack tack