Hej!
1)Nu är det ett tag sedan jag höll på med Gedcom och olika släktregister så jag har glömt hur man gör. Jag har valt att inte lägga allt i ett stort träd utan gör olika små register för olika släktgrenar. När jag nu utvecklar dessa små register, kan jag då lägga till det till det stora trädet? Det måste ju gå att koppla ihop på något sätt, tycker man. Min tanke är att jag har bättre koll om i ett mindre träd om allt är felfritt. Eller, måste jag göra allt i det stora trädet?
2) När jag importerade delar av ett släktträd till ett nytt register fick jag meddelande om ett fel som gällde datum. Hur gör man för att komma till det stället och korrigera datumet. Har i efterhand försökt leta igenom släktregistret efter felaktigt datum men inte lyckats hitta det.