Har man inte problem så skapar man sig :-)
Gjorde den slutgiltiga importen från det egenutvecklade släktprogrammet Eken i natt, och har bara suttit och myst hela dagen med att söka nya uppgifter på släktträdet och lagt in dessa i Genney. Säg dock den lycka som varar för evigt. Tyckte helt plötsligt att jag hade väldigt få (läs inga personliga noteringar) i Genney. Vid lite undersökning så brann det i huvudet i natt och jag glömde bort att kommentera bort rader i mitt exportprogram, så jag har inte fått med mig de personliga noteringarna.
Jag tyckte jag var listig och importerade en korrekt fil från Eken (utan de kompletteringar jag gjort i Genney) som jag importerade, för att sedan exportera ut med endast noteringarna och sedan ta in dessa i det släktträd som är basen i Genney och som jag uppdaterade idag. Men tydligen helt fel sätt. Jag fick bara in en massa tomma poster med noteringar, och det är ju ett ruskigt jobb och sitta och para ihop dessa. Så jag gör säkert på fel sätt och ni får gärna hjälpa mig!
Alternativet är att exportera Genny-trädet till GED-fil och skriva ett program som modifierar den utifrån de saknade noteringarna från Eken, och sedan läsa in filen i Genney igen, men det tar ju lite tid och jag hade inte tänkt (från början) att jag skulle hålla på med tjocka släkten, hela helgen :-)
Så, tips på hur man slår samman två träd där man vill ha in noteringarna från ena trädet in i det andra, mottags tacksamt.
/Håkan