Jag driver en släktforskningskurs i vår pensionärsförening. Några deltagare har/har haft problem med Windows molnkoppling och Genney. Vissa molntjänster lägger beslag på C:\Users\-anv-\Documents och där ligger ju mapp Genney. Jag gissar att långsam filaccess kan ligga bakom problemen. Stänger man tillfälligt av molntjänsten försvinner problemet men det är ju ingen långsiktig lösning.
Därför skulle det vara bättre om man kunde flytta hela mappen Genney till valfri plats för att på så sätt undkomma molnets negativa inverkan.
Idag kan man bara flytta 4 av Genneys 7 mappar via "Arkiv" "Inställningar" "Organisation". De övriga 3 (dokument, logg och web) går inte att flytta, eller?
Jag har för mig att även DisGen i tidigare versioner hade sin mapp i C:\Users\-anv-\Documents men i senare versioner har den flyttats till C:\Users\-anv-. Det kan ju bero på samma problematik. Genney borde också göra detsamma för att helt undgå problemet.
Någon som har förslag på lösning i dagens Genney?