Kunde inte släppa detta så jag satte igång och är nöjd med resultatet

Nu har jag närmare 6000 händelser kopplade mot platser från Genney i Google Earth.
Så när jag har appen i mobilen så ser jag lätt "släktens fotspår" runt min position. Perfekt när man vill leta rätt på en bosättning i verkligheten till exempel.

Jag fick överge Google Maps märkligt nog eftersom det finns en begränsning på 2000 kartpositioner per skapad karta (10 kartlaget á 200 positioner/koordinater).
Lite pyssel att få till just Excelfilen med
Personer och Platser från Genney registerutdrag komplett med platsernas koordinater.
Snickrade ihop ett VBA makro i Excel som löste ut det och vips hade jag min kompletta lista som jag ville ha den.
Det är ju fortfarande så att mycket info följer med i kartpositionerna till Google Earth men kopplingen till databasen och Genneyweb är fortfarande manuell, dvs jag måste såklart titta i Genney hur släktskapet är med exempelvis Johan Krispin Jansson, bosatt i Boxerud 1905-1907.
Kanske kan jag få med en URL/länk i varje kartnål... får fundera lite på det.
Metoden att skapa kartan är tyvärr inte helt automagisk utan i flera manuella steg så man får nöja sig med att uppdatera den sparsamt

Tänk om man i framtiden kunde få en exportfunktion direkt från Genney till lämpligt kartdata-format, exempelvis .KMZ, så vore allt redan klappat och klart