Författare Ämne: Genney 4.1 Inställningar öppnas inte  (läst 511 gånger)

changejunkie

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 4
    • Visa profil
Genney 4.1 Inställningar öppnas inte
« skrivet: 2025-11-09, 06:01:25 AM »
I Genney 4.1 (Debian Linux) När jag klickar på Arkiv > Inställningar öppnas aldrig fönstret. Muspekaren är ett snurrande hjul när du håller muspekaren över stamtavlans verktygsfält.

Ursäkta min dåliga svenska. Jag förlitar mig på webbläsare (Firefox) översättning från engelska.

tobbet

• Full Member
  • Antal inlägg: 168
    • Visa profil
SV: Genney 4.1 Inställningar öppnas inte
« Svar #1 skrivet: 2025-11-09, 08:38:30 AM »
Hi,

Had this problem myself on Manjaro KDE Plasma. When I move the whole window to my second monitor it do this also. The mouse cursor is always active and you can't do anything. What I did was (make a copy of Genney.props, should be in your homedirectory). Delete *. props file and then you need to check every settings again you made before...ie where you have the db, gedom, backup and media directory and all other settings...if you remember them :) Genney creates a new *.props file when you start again and you should now be able to get into settings.

I never move my window to my second monitor again and all is good. Don't really know what cause this, but I know how to avoid it.

Hope it helps
CachyOS KDE + Genney 4.x

Bor i Jämtland. Född i Sundsvall.  Bott i Västmanland och Sörmland 1976-2017. Forskar på min mammas sida (Vedin från Galtström, Gnarp, Lungsund) och min pappa (Törnqvist från Liden/Indal/Bredsjön)